پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از شرکت ۱۶هزار جوان اصفهانی در برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف تا بهره برداری از طرح های بقاع متبرکه سمیرم

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: با برنامه ریزی هایی که در ستاد طرح نشاط معنوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان انجام شد امسال ویژه برنامه نشاط معنوی در جوار ۱۴۰ بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: هدف از اجرای این طرح جذب نوجوانان و جوانان در برنامه های فرهنگی و مذهبی که در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برنامه ریزی و هرساله با رویکرد غنی سازی اوقات فراغت در کنار حظ معنوی در جوار امامزادگان عظیم الشان سراسر کشور اجرا می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: با تدابیری که توسط کارشناسان فرهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان اندیشیده شد و با ایجاد تنوع در برنامه های طرح نشاط معنوی امسال تابستان ۱۴۰ بقعه متبرکه در اجرای این برنامه مشارکت داشتند که این امر زمینه استقبال ۱۶ هزار و ۵۳ نفر نوجوان و جوان را به صورت فعال در این طرح محیا کرد و نوجوانان و جوانان با شور و نشاط معنوی در دوره های آموزشی، ورزشی، هنری، تفریحی و قرآنی که در قالب این طرح شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری ادامه داد: در اجرای این طرح از ظرفیت و توان ۱۵۳ مبلغ بومی و ۹ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم، همچنین ۲۲ نفر از دانشجویان  دانشگاه علوم قرآنی و ۲۲۸ نفر مربی بومی استفاده شد.

وی در ادامه گفت: همچنین در قالب اجرای طرح نشاط یک روزه در جوار امامزادگان که با رویکرد تفریحی وگردشگری برگزار شد ۲۶ گروه مختلف از نوجوانان و جوانان از این برنامه ها استفاده کردند و ۵۳ گروه نیز در اردوهای تفریحی داخل و خارج از استان شرکت کردند و از ویژه برنامه هایی که در قالب این طرح برگزار شد بهرمند شدند.

وی خاطر نشان کرد: هزینه های اجرای طرح نشاط معنوی از محل فرهنگی بقاع متبرکه مبلغ ۷۴۱ میلیون و ۷۷۵ هزار ریال و از محل اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش و موقوفات منطبق با اجرای این طرح ملبغ ۱۷ میلیون ریال هزینه شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان افزود: همچنین از آغاز سال جاری تا کنون بیش از ۲۴ هزار نفر در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم استان اصفهان ثبت نام کرده اند که همچنان این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

کارگاه آموزشی ویژه متسابقین قرآن کریم نجف آباد برگزار شد

جهت حضور باصلابت متسابقین قرآنی کارگاه آموزشی ویژه نمایندگان بانوان شهرستان نجف آباد در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی برگزار شد.

بر پایه این گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه نجف آباد در راستای حضور هرچه بهتر متسابقین خواهر این شهرستان جهت شرکت در مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارگاه آموزشی ویژه ای را برگزار کرد.

وی در ادامه افزود: این کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب قرآن کریم و توسط مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم شهرستان و در کتابخانه آیت ا… حججی برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه بیان کرد: در این دوره که ۶ جلسه برگزار شد ۲۴ نفر در رشته های حفظ، قرائت قرآن کریم و دعاخوانی حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی ادامه داد: مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ۲۴ لغایت ۲۵ شهریور ماه به میزبانی کاشان برگزار می شود.

کلنگ احداث کتابخانه صدرالواعظین خوانسار زده شد

کتابخانه عمومی صدرالواعظین خوانسار بروی عرصه موقوفه حمام بیدهند خوانسار احداث می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: طی مراسمی کلنگ احداث کتابخانه عمومی حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی امینی معروف به صدرالواعظین بروی عرصه موقوفه حمام محله بیدهند خوانسار زده شد.

وی در ادامه افزود: در این مراسم شفعتی فرماندار شهرستان خوانسار، جمعی از مسئولان شهرستان و مردم خوانسار نیز حضور داشتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در ادامه بیان کرد: احداث و تجهیز کامل این کتابخانه توسط خیر نیک اندیش توحید زورچنگ انجام می شود که وی اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال را برای احداث و تجهیز این کتابخانه اختصاص داده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی ادامه داد: مساحت این کتابخانه ۳۰۰ متر مربع است که قرار است براساس استانداردهای روز احداث شود و یک قسمت کتاب های دیجیتال نیز در آن پیش بینی شده است.

وی در ادامه گفت: احداث این کتابخانه بروی عرصه موقوفه حمام محله بیدهند در راستای احیای موقوفات و با رویکرد اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش انجام می شود.

سه طرح عمرانی در بقاع متبرکه سمیرم به بهره برداری رسید.

برپایه این گزارش ،رحمت ا… افشاری اظهاری داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه شهرستان سمیرم به قطب های فرهنگی سه طرح عمرانی دیگر نیز به اتمام و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: یکی از این طرح های که به بهره برداری رسید رونمایی از گنبد امامزاده سید محمد(ع) روستای گیوسین پادمنا سمیرم که با ورق استیل نما شده است و برای احداث آن ۱۸۰ میلیون ریال توسط خیرین هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم در ادامه بیان کرد: همچنین به همت خیرین یک ضریح جدید چوبی برای امامزاده سید محمد(ع) روستای خفر با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیون ریال ساخته و نصب شد.

رحمت ا… افشاری ادامه داد: در جهت رفاه حال زائران و مجاوران امامزاده پنج تن(ع) سمیرم نیز سرویس های بهداشتی جدید برای این امامزاده عظیم الشان ساخته شد که اجرای این پروژه نیز به همت خیرین و با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال انجام شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا