شهر و جامعهعناوین اخبار

کلیات برنامه اصفهان ۱۴۰۰ و بودجه ۹۵ شهر اصفهان تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، نشست علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر اصفهان صبح پنجشنبه با حضور شهردار و معاونانش به منظور تصویب کلیات برنامه چشم‌انداز ۵ ساله اصفهان (اصفهان ۱۴۰۰) و همچنین تصویب لایحه بودجه شهر اصفهان در سال ۹۵ برگزار شد.

طبق این لایحه، ۷۶ درصد بودجه سال آینده اصفهان سهم عمران شهر و ۲۴ درصد آن سهم فعالیت‌های جاری شهر است.

شهردار اصفهان پیش از این گفته بود: بودجه سال ۹۵ شهرداری اصفهان با رویکردی جدید تدوین‌ شده و برای نخستین بار بودجه شهرداری و سازما‌ن‌های وابسته در قالب یک بودجه به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه شد.

یکی دیگر از خصوصیات بودجه سال ۹۵ شهرداری اصفهان ادغام بودجه نقدی و غیر نقدی این نهاد بزرگ شهری در یکدیگر بود.

مهدی جمالی نژاد همچنین تصریح کرده بود: برای جذب مشارکت‌‌های بخش خصوصی وارد عمل شده‌ایم و همه فعالیت‌های در دستور کار عملیاتی و کاربردی قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه این جلسه گفت: برنامه اصفهان ۱۴۰۰ باید یک برنامه فاخر بالادستی برای اجرای برنامه‌های شهری باشد.

رضا امینی اظهار کرد: کلیات این برنامه در جلسه علنی فوق‌العاده شورای شهر اصفهان به تصویب رسید و قرار است ظرف مدت سه ماه اشکالات جزئی که در این برنامه وجود دارد، مرتفع شود.

گفتنی است برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۰ با ۶هزار نفر ساعت کار کارشناسی، در سه بخش طرح‌ها و پروژه‌های شاخص، پروژه‌های مناطق و اقدامات طرح تحول است و برای سال ۹۵ تا سال ۹۹ اصفهان تدوین شده است.

از جمله اهداف برنامه اصفهان ۱۴۰۰ گسترش محرک‌ها و جاذبه‌های هویتی و تقویت حس مکان در عرصه‌های اکولوژیک و عناصر طبیعی شهر عنوان شده و بهسازی و بازآفرینی بافت‌های تاریخی و ارزشمند شهر اصفهان با تکیه بر هویت تاریخی و فرهنگی آن نیز در این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا