پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پلمپ ۷۰۰ مکان توزیع مواد مخدر در مشهد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا،حیدری بیان کرد: تلاش معتادان به ترک مواد مخدر و اجبار خرده فروشان به خروج از شهر از نتایج اصلی اینگونه اقدامات است.

وی افزود: مدعی ریشه کنی اعتیاد از حاشیه شهر نیستیم اما تمام تلاش دستگاه قضایی بر این است که منطقه امنی برای معتادان در شهر وجود نداشته باشد.
معاون دادستان مشهد همچنین گفت: خراسان رضوی در میان استانهای مرزی شرق کشور رتبه نخست مقابله با قاچاق و جمع آوری مواد مخدر را کسب کرد و هفته پیش به همین خاطر از طرف وزارت کشور مورد تقدیر قرار گرفت.
وی افزود: از کمیسیونهای تخریب شهرداری مشهد درخواست صدور مجوز تخریب برخی مکانهایی شد که در آنها به دفعات فروش مواد مخدر صورت گرفته و شهرداری در این زمیه همکاری داشته است.

احضار ۳۰ نفر در زمینه مدلینگ
معاون دادستان مشهد همچنین گفت: بخاطر بی توجهی به تذکرات دستگاه قضایی و تلاش برای تغییر هویت اسلامی، ۳۰ نفر در مشهد برای پاره ای توضیحات احضار شده اند.
وی افزود: متاسفانه شاهد رشد رفتارهایی با عناوینی چون مدلینگ هستیم که باعث رواج فرهنگ غرب در جامعه شده و با مبانی اسلامی سنخیتی ندارد.
او گفت: اخیرا در این حوزه در مشهد شش نفر دستگیر و هشت مکان نیز پلمپ شده است.

سرعت عمل دستگاه قضا در برخورد با جرائم
سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی مشهد نیز در این نشست گفت: لازمه تداوم اجرای طرح پلمپ مکانهای خرده فروشی مواد مخدر عزم جدی و اتحاد همگانی و گزارشهای مردمی و بسیج گامی بزرگ در همین راستای است.
محمد خدابخشی ادامه داد: رسیدگی به پرونده های مواد مخدر بسیار فوری صورت می گیرد و در مواردی ظرف مدت یک روز به پرونده ارسالی رسیدگی و صدور حکم شده است
وی پلمپ مکان فروش مواد مخدر برای مدت یک تا سه ماه و اخذ تعهد از مالکان منازل را برخی از مجازاتهای درنظرگرفته شده برای خانه های آلوده اعلام کرد.
سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی مشهد گفت: هم اینک در مناطق جرم خیز این شهر فروش مواد مخدر دیگر به صورت علنی وجود ندارد زیرا دستگاه قضایی هیچگونه آسانگیری در برخورد با مجرمان نداشته اشت.
وی همچنین میزان کشفیات انواع مواد مخدر را ظرف پنج ماه گذشته در خراسان رضوی ۱۳ هزار و ۶۶ کیلو اعلام و بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا