Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/sarmayeirani/sarmayehgostaran/wp-content/plugins/myMail/classes/mymail.class.php on line 25

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/sarmayeirani/sarmayehgostaran/wp-content/plugins/myMail/classes/ajax.class.php on line 232

Deprecated: The behavior of unparenthesized expressions containing both '.' and '+'/'-' will change in PHP 8: '+'/'-' will take a higher precedence in /home/sarmayeirani/sarmayehgostaran/wp-content/plugins/player/Player.php on line 226

Deprecated: The behavior of unparenthesized expressions containing both '.' and '+'/'-' will change in PHP 8: '+'/'-' will take a higher precedence in /home/sarmayeirani/sarmayehgostaran/wp-content/plugins/player/Player.php on line 1881
طراحی نقشه سرقت درمراسم عروسی/سارق دستگیر شد – پایگاه خبری سرمایه گستران
Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sarmayeirani/sarmayehgostaran/wp-content/plugins/watermark/inc/frontend.class.php on line 170

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sarmayeirani/sarmayehgostaran/wp-content/plugins/watermark/inc/frontend.class.php on line 170
پیشخوانحوادث پلیسعناوین اخبار

طراحی نقشه سرقت درمراسم عروسی/سارق دستگیر شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، درپی  وقوع یک فقره سرقت منزل در بلوار شهدای صادقیه – خیابان شهید اکرمی به کلانتری ۱۱۸ ستارخان اعلام شد.
با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات از صاحب خانه مشخص شد که سارق یا سارقان اقدام به سرقت مقادیر قابل توجهی پول و طلا و ارز به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون ریال از منزل مالباخته کردند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با اعلام خبر سرقت منزل به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، تیم بررسی صحنه سرقت پایگاه دوم پلیس آگاهی در محل سرقت حاضر و در همان بررسی های اولیه مشخص شد که سرقت بدون هرگونه تخریب انجام شده و سارق یا سارقین با استفاده از کلید اقدام به سرقت کردند.
براساس این گزارش، مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی اعلام کرد: کمتر از دو ساعت در خانه حضور نداشته و سرقت در همین مدت زمان کوتاه انجام شده است.
وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: حدود ساعت ۱۸ برای انجام خرید به همراه اعضای خانواده از خانه خارج و ساعت ۲۰ زمانیکه به منزل بازگشتیم، در کمال تعجب با بهم ریختگی وسایل داخل خانه روبه رو شدیم، بلافاصله به محل نگهداری طلا و جواهرات و … در گاوصندوق داخل یکی از اتاق ها مراجعه و در آنجا متوجه تخریب درب گاوصندوق و سرقت طلا و جواهرات، پول و ارز داخل آن شدیم.
کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل سرقت اطلاع پیدا کردند که بالای در ورودی مجتمع محل سکونت مالباخته، یک دوربین مداربسته پیش بینی شده؛ بلافاصله تصاویر دوربین های مداربسته مورد بازبینی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی سارق در زمان ورود به مجتمع در ساعت ۱۸ شدند.
محل نصب دوربین مداربسته به گونه ای تعیین شده بود که تصویر واضح و روشنی از چهره سارق در اختیار کارآگاهان قرار نگرفت؛ از سوی دیگر با بررسی نحوه ورود سارق به مجتمع، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سارق با اطلاع دقیق از محل دوربین با استفاده از کلید و بدون هرگونه فشار و تخریب ضمن استفاده از کلاه و عینک به گونه ای وارد مجتمع شده که تصویر واضح او ثبت نشده است.
با توجه به شواهد و دلایل جمع آوری شده، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت باید توسط فردی آشنا و احتمالا از دوستان یا بستگان مالباخته انجام شده باشد؛ لذا تحقیقات نامحسوس پلیسی در خصوص شناسایی مظنون از میان افراد مرتبط با مالباخته و خانواده وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
همزمان با ادامه تحقیقات از سوی کاراگاهان، تصویر فردی از بستگان مالباخته در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که کلاه و عینک استفاده شده در تصویر توسط این شخص ۳۵ساله شباهت بسیار زیادی با کلاه و عینک استفاده شده در صحنه سرقت توسط سارق داشت.
براساس این گزارش،با شناسایی این فرد به عنوان مظنون سرقت، تحقیقات پلیسی در خصوص ارتکاب سرقت توسط وی در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان با جمع آوری دلایل پلیسی اطمینان پیدا کردند که سرقت توسط مهدی انجام شده است.
با هماهنگی انجام شده با مقام قضایی، این فرد در محل سکونتش در محدوده میدان آزادی دستگیر و پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی،به انجام سرقت و فروش طلا و جواهرات مسروقه در محدوده بازار اعتراف کرد.
متهم در اعترافات خود درباره نحوه تهیه کلید منزل مالباخته به کارآگاهان گفت: چند روز پیش از سرقت، بهمراه مالباخته در یک مراسم عروسی حضور داشتیم؛ بنده بهمراه مالباخته دور یک میز پذیرایی نشسته بودیم و مالباخته کُت خود را که دسته کلید منزلش نیز داخل جیب آن قرار داشت، بر روی یکی از صندلی های اطراف میز آویزان کرده بود. در یک لحظه از نبودن مالباخته استفاده کرده و دسته کلیدش را از داخل جیب کتش برداشتم.
وی گفت: به سرعت از تالار پذیرایی خارج و به یک مغازه کلیدسازی در همان نزدیکی رفته و دسته کلید دومی را برای خودم تهیه کردم. دسته کلید اصلی را بدون آنکه مالباخته متوجه نبودن آن شود، داخل جیب کُت گذاشتم و از فردای آنروز محل سکونت مالباخته را در ساعت های مختلف تحت نظر قرار دادم.
وی افزود: سرانجام زمان مناسب برای انجام سرقت را بدست آورده و زمانیکه مالباخته بهمراه همسر و فرزندش با خودرو از خانه شده بودند، به سرعت وارد خانه آنها شده و اقدام به سرقت کردم.
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده، خریدار طلا و جواهرات مسروقه در محدوده بازار تهران نیز شناسایی و متهم پرونده نیز با قرار قانونی روانه زندان شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا