پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه کشی تا پلمپ باغ تالارهای متخلف در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فپلیس استان اصفهان ،سرهنگ “جهانگیر کریمی ” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این مطلب گفت :در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با وعده ارسال جایزه برای آنها مبلغی در حدود ۲۰۰ هزار ریال کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود : فردکلاهبردار با ارسال پیامکی به شهروندان مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی از آنان بابت هزینه ارسال جایزه مبلغ ۲۰۰ هزار ریال درخواست می کرد اما پس از دریافت مبلغ جایزه ای برای مالباختگان ارسال نمی شد.

همچنین ایشان افزودند:خوشبختانه با توان و تخصص بالای این پلیس متهم مردی ۲۸ ساله است دستگیر و پس از مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و به ارسال هزاران پیامک به شهروندان و در مجموع ۲۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری اعتراف کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه به هیچ عنوان برای ارسال جایزه نیازی به پرداخت وجه از طرف فرد برنده شده نیست اظهار داشت: شهروندان باید به پیامک هایی که تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی با مضامین مختلف دریافت می کنند اعتنا ننموده و به هیچ عنوان پولی را بابت کالایی که ملاحظه نکرده اند پرداخت نکنند.

سرهنگ کریمی عنوان از شهروندان خواست ، در صورت دریافت اینگونه پیامک ها موضوع را از طریق شماره تماس ۲۱۸۴۳۵۵ به پلیس فتا گزارش نمایند.

توقیف محموله ۲۳ تنی برنج خارجی قاچاق در اصفهان

محموله ۲۳ تنی برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و۱۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان خورو بیابانک استان توقیف شد.

سرهنگ “فضل اله رحیمی” فرمانده انتظامی شهرستان خورو و بیابانک گفت: ماموران این فرماندهی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “رشیدی” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از اصفهان به سمت گرگان در حرکت بودمشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون، مقدار۲۳تن برنج خارجی که فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق وارد کشور شده بودند کشف شد.

سرهنگ ” رحیمی” ارزش این محموله را یک میلیارد و۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص خودرو توقیف و راننده نیز دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند.

کشف ۲ تن۸۰۰کیلو چوب جنگلی قاچاق در شهرضا

 طی یک عملیات ویژه تعداد ۹ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که حامل ۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق بودند توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا متوقف شدند.

سرهنگ”حمیدامیرخانی” فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران پاسگاه انتظامی هونجان این فرماندهی حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی، طی یک عملیات ویژه ۹ دستگاه پژو۴۰۵ که حامل چوب جنگلی بودند را متوقف کردند.

وی تصریح کرد:ماموران پس از متوقف کردن خودروها در بازرسی از آنها ، ۲ تن و۸۰۰کیلوچوب جنگلی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ “امیرخانی”خاطر نشان کرد: در این رابطه رانندگان این خودروهادستگیرو پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضایی شد ندو خودرو های مذکور نیز روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا”در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از مردم خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۱۲۰ کیلوگرم تنباکوی تقلبی

در عملیات ماموران پلیس مرکز استان مقدار ۱۲۰ کیلوگرم تنباکوی تقلبی در بازرسی از یک واحد صنفی جمع آوری و متصدی این واحد نیز دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ”حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت : مأموران این فرماندهی در پی دریافت گزارشی مبنی بر نگهداری تنباکوی قاچاق و تقلبی در یک واحد صنفی،رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران آن یگان پس از بررسی موضوع و اطمینان از درستی آن با هماهنگی قضایی به محل اعزام شده ودر بازرسی از این واحد صنفی مقدار ۱۲۰ کیلوگرم تنباکوی تقلبی و قاچاق را کشف کردند.

این مقام انتظامی افزود:در این رابطه متصدی این واحد صنفی نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

کاهش ۳ درصدی سرقت های خشن در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: با اقدامات ویژه علمی و تخصصی صورت گرفته در این پلیس میزان وقوع سرقت های خشن در شش ماهه امسال سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

سرهنگ “ستار خسروی ” اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت به عنف وجه نقد و گوشی تلفن همراه وی توسط دونفر راکب موتور سوار رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله گشت های ویژه کمین و شکار پلیس آگاهی برای شناسایی سارقان در سطح شهر فعال شده و با اقدامات ویژه علمی و تخصصی پلیسی توانستند ظرف دو روز از وقوع سرقت، هر دو سارق حرفه ای را در حالی که قصد انجام سرقت به عنف از یک شهروند دیگری را داشتند دستگیر نمایند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: متهمین در تحقیقات صورت گرفته به چندین فقره سرقت به عنف وجه نقد و گوشی تلفن همراه ، سرقت به عنف ۱۲۵ راس احشام و یک فقره سرقت منزل فرد کهنسال به ارزش یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال اقرار کردند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه سارقان دستگیر شده از افراد سابقه دار و مرتکب تکرار جرم هستند که متاسفانه رویه تبهکاری را همواره ادامه داده و خشونت را نیز در جرائم خود افزایش داده اند.

خسروی گفت: با انجام اقدامات علمی و تخصصی و کنترل ویژه سارقان سابقه دار و راه اندازی گشت های ویژه کمین و شکار در مجموع با کاهش ۳درصدی سرقت های خشن طی شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بودیم و امیدواریم انشاءاله با تصویب قانون برخورد با حاملین سلاح سرد در مجلس شورای اسلامی این جرائم به شدت کنترل شده و از آنها کاسته شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از تدابیر ویژه برای رسیدگی سریع و بدون فوق وقت پرونده های سرقت های خشن خبر داد در این پلیس خبر داد و گفت: در اجرای تدابیر سردار فرماندهی محترم انتظامی استان که تاکید دارند یک فقره سرقت خشن نیز یرای استان اصفهان زیاد است مبارزه بی امان با این تبهکاران در جریان است و بسیاری از این افراد در مدار اطلاعاتی پلیس قرار دارندو در صورت ارتکاب جرم مجازات سختی در انتظار آنها خواهدبود.

ناکامی ۷ قاچاقچی در انتقال ۱۲۸کیلوگرم تریاک و حشیش

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۲۸ کیلوو ۴۸۰ گرم تریاک و حشیش و دستگیری هفت قاچاقچی مواد افیونی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان طی یک عملیات وی‍ژه حین گشت زنی در بیابان های اطراف ایست و بازرسی شهید امامی به دو دستگاه موتورسیکلت که به طور مشکوک در حال تردد بودند را متوقف و در بازرسی از بار همراه آنها مقدار ۶۲ کیلوو ۶۵۰ گرم تریاک کشف و چهار نفر را در این رابطه دستگیر کردند.

وی افزود: همچنین ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان نیز با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر چهار محال و بختیاری موفق شدند طی یک عملیات ویژه یکی از قاچاقچیان مواد مخدر که به وسیله یک دستگاه سواری سمند در حال عبور از یکی از محورهای ورودی اصفهان بود را متوقف و در بازرسی از خودروی وی ۴۴کیلو و ۵۳۰ گرم تریاک را کشف کنند.

این مقام مسئول از کشف ۲۱ کیلوو۳۰۰گرم حشیش توسط ماموران ایست و بازرسی شهید “رشیدی” فرماندهی انتظامی شهرستان خوروبیابانک خبر داد و گفت: در این عملیات نیز دو نفراز قاچاقچیان دستگیر شدند.

راهکارهای پیشگیری از اعتیاد به اینترنت

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد ،بسیاری از نوجوانان در اتاق های خواب و به دور از چشم والدین خود آن لاین می شوند بنابر این یکی از موانع اعتیاد اینترنتی در میان نوجوانان و جوانان، نظارت و کنترلی است که والدین بر استفاده فرزندان از اینترنت اعمال می‌کنند.

مسئله ای که بارز است، این است که معمولا خانواده‌ها نگاهی متعادل و منطقی پیرامون استفاده فرزندانشان از اینترنت نداشته و دو سیاست کاملا قطبی نسبت به این موضوع در پیش می‌گیرند. به‌طوریکه براساس نتایج یونگ در سال ۱۹۹۸، معمولا والدین در برخورد با استفاده فرزندا‌نشان از اینترنت،‌ مایلند در یکی از دو دسته «سهل‌انگاری مهربانانه» و «تبعید قاطع یا مطلق قرار بگیرند.

تحقیقات صورت‌گر‌فته نشان داده است که والدین بیشتر نوجوانان آمریکایی در حین آن‌لاین ‌بودن فرزندانشان، هیچ نظارتی بر آنها ندارند.

همچنین یونگ تقریباً در تمامی مطالعات موردی‌ای که راجع به معتادان نوجوان اینترنت انجام داد، بدین نتیجه رسید که این نوجوانان در اتاقهای خواب و به‌دور از چشم بزرگترها آن‌لاین می‌شوند.

این نتایج نشان می‌دهد که حتی ممکن است بسیاری از خانواده‌ها از فعالیتهای آن‌لاین فرزندانشان اطلاعی نداشته باشند و یا در صورت آگاهی، به‌دلیل فقدان درک ماهیت این فناوری نسبتاً جدید، نتوانند به‌طور کامل به خطرات بالقوه استفاده از آن پی ببرند.

البته امروزه، رسانه‌های متعدد خبری با انتشار خبرهای مختلف راجع به خطرات استفاده مفرط از اینترنت می‌توانند تا حدودی این نقص را پنهان کنند.

اما نکته‌ای که مسلم است، این است که گاه رسانه‌ها با پوشش نادرست این خبرها، شیوع پدیده را رقم می‌زنند. پدیده‌ای که به زعم یونگ، به جای آنکه والدین را تشویق به آموزش خود و فرزندانشان راجع به ایمنی اینترنتی کند، آنها را وامی‌دارد که خود و فرزندانشان را از دسترسی به اینترنت منع کنند. این کار اگرچه ممکن است, دسترسی به اینترنت را در منزل دشوار کند، اما، کنترل آن در خارج از منزل و کافی‌نتها (بخصوص درجامعه که خانواده‌ها هیچ کنترلی بر کیفیت استفاده فرزندان از اینترنت ندارند) تقریباً غیرممکن است .

براساس نتایج مطالعات وزارت آموزش و پرورش نیوزیلند، تقریباً تمامی مدارس ابتدایی (۹۶ درصد) و راهنمایی (۹۹ درصد) به اینترنت وصل هستند. از این رو، بدیهی است که با توجه به افزایش گسترده کاربری اینترنت توسط نوجوانان و جوانان در مکانهای مختلف، کنترل و نظارت بر آنان امری دشوار و گاه در برخی موارد غیرممکن می‌نماید.

نتایج برخی از مطالعات و تحقیقات تجربی درباره اعتیاد اینترنتی:در خارج از کشور، مطالعات زیادی به‌ویژه از نیمه دهه ۶۰ صورت گرفته، که هر کدام از زاویه‌ای خاص به موضوع اعتیاد اینترنتی و پیامدهای مثبت و منفی آن پرداخته‌اند.

برای مبارزه با اعتیاد اینترنتی در پایان به چند راهکار (برنامه) اشاره می کنیم :

۱-پیش از نوشتن برنامه، فعالیت های ضروری خود در طول هفته را که باید سروقت انجام دهید معلوم کنید. به علاوه، حداقل ده فعالیت قبلی، مهم، شایع و یا لذت بخش خود را هم که به دلیل مصرف مفرط کامپیوتر لطمه خورده مشخص کنید. این فعالیت ها می توانند شامل چنین مواردی باشند:

زمان ارتباط با خدا ، زمانی که با همسر یا خانواده صرف می شده، کارهای روزانه، خواب، تماشای تلویزیون، یا گوش کردن موسیقی، زمانی که با دوستان صرف می شده، ورزش، تفریحات، فعالیت های اجتماعی.

فایده ی این کار چیست؟ اگر ساعات استفاده از اینترنت را درست قبل از فعالیت های مهم و الزامی (که انگیزه ی کافی و یا حتی اجبار و الزام برای انجامشان دارید) قرار دهید، ملزم و مکلف می شوید که از اینترنت جدا و کنده شوید. علاوه بر این، فعالیت های لذت بخش قبلی را که آسیب خورده، باید در برنامه بگنجانید تا از انگیزه ی کافی برای دست کشیدن از کامپیوتر و احیای رفتارهای خوب گذشته برخودار باشید.
۲-ترمزهای بیرونی برای توقف فعالیت لازم اند. گفته بودیم که روی صفحه ی سایت ها اثری از ساعت نیست پس می توانید از ساعت زنگ دار استفاده کنید تا زمان پایان استفاده را به شما اعلام کند. حتماً آن را دور از کامپیوتر بگذارید تا برای خاموش کردنش مکلف به قطع فعالیت و دور شدن از کامپیوتر شوید!
اگر باز هم در این زمینه مشکل دارید از برنامه هایی که زمان استفاده را کنترل و تنظیم می کنند استفاده کنید.
۳-هر کاری که لازم است انجام دهید، و هر جایی که می توانید بروید تا به موقع از اینترنت دست بکشید. به تفریح یا فعالیتی که همیشه می خواسته اید بپردازید.

۴-برنامه ریزی کنید: برنامه ای دقیق، با هدف های روشن و مشخص و با قید جزئیات، طراحی کنید. اهداف برنامه باید واقع بینانه باشد. مثلاً تغییر ساعت مصرف اینترنت از ۴۰ ساعت در هفته به ۴ ساعت، غیرواقعی و شاید غیرعملی است اما از ۴۰ به ۲۰ (در برنامه ی اول) عملی تر است.

۵-ساعات و زمان مصرف را به دقت در برنامه بگنجانید. بهتر است که این ساعات، منقسم باشد. مثلاً این که «دو روز آخر هفته برای مصرف اینترنت» مناسب نیست و بهتر است به طور مثال در برنامه این گونه باشد: «۲ ساعت استفاده، یک روز در میان از ساعت ۴ تا ۶ و در روزهای زوج». برنامه باید دقیق و روشن و عملی باشد.

ضمناً متعهد باشید که برای هر گونه اِعمال تغییر در برنامه (حتی جزئی) حداقل سه هفته باید صبر کنید.

پلمپ ۷ باغ تالار ها متخلف و غیر مجاز

گروه استان ها _ اصفهان – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از پلمپ تعداد هفت باغ تالار متخلف و غیر مجاز در جریان اجرای طرح پاکسازی صنوف تالار و باغ تالار ها در شهر اصفهان خبر داد.

سرهنگ جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی ، طرح پاکسازی صنوف تالار و باغ تالار ها توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی طی هفته گذشته در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار داشت : در همین راستا ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان طی از ۳۷۴ تالار و باغ تالار بازدید کردندکه در این بازدید ها هفت باغ تالار متخلف و غیر مجاز شناسایی و با حکم مقام قضایی پلمپ شدند.

این مقام مسئول از صدور اخطار پلمپ برای ۶۰ تالار خبر داد و عنوان داشت: در این طرح از ۵۶ واحد صنفی تعهد گرفته و به تعداد۲۲۷واحد صنفی متخلف دیگر تذکر داده شد .

سرهنگ کریمی با بیان اینکه مجوزی برای باغ تالار وجود ندارد از غیر قانونی بودن فعالیت باغ های شخصی که به منظور برپایی عروسی و جشن های خصوصی استفاده می شود خبر داد و گفت: از آنجا که گزارش های مردمی زیادی از تخلفات این گونه اماکن به پلیس ارائه شده بود به همین خاطر طرح تشدید کنترل و نظارت براین واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تمام تالارها باید دارای پروانه کسب و نسبت به دریافت مجوز قانونی خود اقدام کنند و قوانین و مقررات مربوط به اداره نظارت بر اماکن عمومی را رعایت نمایند

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا