شهر و جامعهعناوین اخبار

بهره‌برداری از نخستین پل با دهانه ۶۴ متری در اصفهان/ تاکسی‌های فرودگاه اصفهان نو نوار می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان،مهدی جمالی‌نژاد ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامی‌داشت روز عرفه، با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در فاصله دو عید قربان تا غدیر اظهار داشت: شهرداری همه ظرفیت خود را برای ایجاد شادی و نشاط در سطح شهر به کار گرفته قرار است.

وی در ادامه به بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری اصفهان در اعیاد قربان و غدیر اشاره کرد و افزود: همه این طرح و پروژه‌ها در قالب بسته عیدانه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال به شهروندان اصفهانی تقدیم می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه‌‌های عمرانی شهرداری اصفهان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرایی شده‌اند، افزود: از این رو بیش از ۳ هزار میلیارد ریال پروژه‌ عمرانی بزرگ و تاثیرگذار و پروژه‌های محلی در مناطق مختلف شهر نیز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی تقاطع غیر همسطح ۲۵ آبان را از جمله پروژه‌های در دست بهره‌برداری شهرداری اصفهان برای عید قربان اشاره کرد و افزود: این پروژه با تکیه بر توان داخلی ساخته شده و تبلوری از توجه به مقوله مهم اقتصاد مقاومتی است.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه پل احداث شده در تقاطع غیر همسطح ۲۵ آبان از پیش تنیده بوده و این امر از ویژگی‌های خاص این پروژه بوده است، تصریح کرد: این تقاطع روز سه‌شنبه ۲۳ شهریور همزمان با عید قربان و با حضور سردار رحیم صفوی مشاور عالی و دستیار نظامی رهبر معظم انقلاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این تقاطع غیر همسطح، اولین پل شهری با دهانه ۶۴ متری در سطح کشور با سیستم کابلی و از نوع درجاریز است که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان ساخته شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تقاطع ۲۵ آبان نقطه اتصال چندین محور ترافیکی بسیار مهم شامل خیابان‌های کاوه، ادیب، شهید باهنر، خط شمال – جنوب مترو، خط اتوبوس تندرو (BRT) و محل اتصال حلقه (رینگ) دوم ترافیکی اصفهان به حلقه سوم ترافیکی است که در مسیر شرقی، خیابان‌های ادیب و شهید باهنر را به یکدیگر متصل می‌کند و از طرفی در مسیر شمال به جنوب سبب روان شدن بار ترافیکی محور مهم کاوه می‌شود.

وی افزود: با این پیش‌فرض دسترسی به پایانه مسافربری (ترمینال) کاوه، مهمترین پایانه مسافربری استان اصفهان تسهیل و از بار ترافیکی مسیر آن کاسته خواهد شد.

جمالی‌نژاد گفت: این پروژه مهم با طول ۵۷۲ متر و عرض ۱۷ متر دارای دو باند مجزا به عرض ۷٫۵ متر و دو محور ایمنی پیاده‌رو به عرض یک متر ‌است که بی‌شک دیار نصف‌جهان را یک گام دیگر به آنچه زیبنده‌اش است، نزدیک‌تر می‌سازد.

۱۶۰ خودرو آریو به ناوگان تاکسیرانی فرودگاه اصفهان افزوده می‌شود

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کاهش معضلات زیست محیطی و به ویژه کاهش آلودگی هوا نیز از دیگر دغدغه‌های شهرداری اصفهان است، افزود: از این رو شهرداری اصفهان نوسازی ناوگان حمل و نقل را در دستور کار قرار داده است.

شهردار اصفهان بیان کرد: در این راستا و به دنبال افزایش زیرساخت‌های گردشگری و تامین رفاه حال مسافران، ۱۶۰ خودرو آریو که به استانداردهای روز مجهزند، به ناوگان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در فرودگاه شهید بهشتی افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که شرق اصفهان و به ویژه در محور فرودگاه اصفهان تجمع آلاینده‌های هوا زیاد است و از این رو به منظور کاهش این آلاینده‌ها این ناوگان از عید قربان وارد سیستم و جایگزین خودروهای قبلی می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا