پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کمیته پیگیری استرداد اموال مسروقه در پلیس اصفهان تشکیل شد.

سردار”عبدالرضا آقاخانی” گفت: از آنجا که موضوع استرداد اموال مسروقه به مالباختگان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و جزو تدابیر اصلی سلسله مراتب ناجا است به همین جهت کمیته ای برای پیگیری آن در دستور کار قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هدف اصلی پلیس در پیگیری جرم سرقت فقط دستگیری سارقان و تحویل آنان به مراجع قضایی نیست افزود: در این خصوص کارآگاهان زبده و خبره پلیس اگاهی استان تمام تلاش خود را بکار می بندند تا با تحقیقیات علمی و تخصصی و دریافت اعتراقات متهمان بتوانند اموالی که از مالباختگان به سرقت رفته را نیز کشف و به آنان بازگردانند.

این مقام مسئول عنوان داشت: حتی اگر اموالی توسط سارقان فروخته شده باشد پیگیری آن توسط کاراگاهان انجام گرفته و خریداران این اموال نیز شناسایی و دستگیر می شوند و در نهایت منجر به کشف و استرداد آنها می شود.

به گفته فرمانده انتظامی استان در شش ماهه امسال ۶۰ تا ۷۰ درصد اموال مسروقه در سرقت های منزل، خودرو ، مغازه که به پلیس استان گزارش شده بودند کشف و به مالباختگان تحویل شده است اظهار داشت: پرونده سایر سرقت هایی که منجربه کشف اموال نشده همچنان باز بوده و تحقیقات برای بازگرداندن اموال مالباختگان ادامه دارد و پلیس به شهروندان اطمینان می دهد که در احقاق حقوق آنان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه شاید کشف برخی از پرونده ها به دلیل پیچیدگی آن طول بکشد اما در نهایت به سرانجام خواهد رسید با تقدیر از سعه صدر و همراهی شهروندان با پلیس اظهار داشت: مالباختگان می توانند از طریق مراجعه به پلیس اگاهی استان و یا تماس با شماره تلفن ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی این فرماندهی پرونده خود را پیگیری نمایند و از روند پیگیری پرونده خود مطلع شوند.

این مقام انتظامی با توصیه به شهروندان در خصوص رعایت اصول ایمنی و هشدارهای پلیسی در حفظ اموال خود توصیه کرد، به منظور تسهیل و سرعت بخشیدن به روند دسترسی به اموال مسروقه شماره سریال اموال و لوازم خود را در هنگام بروز سرقت به ماموران پلیس ارائه نمایند.

سردار آقاخانی از موج جدید مبارزه با مالخران و خریداران اموال مسروقه خبر داد و گفت: به تمام کسانی که در زمینه خرید و فروش اموال مسروقه با سارقان همکاری می کنند هشدار می دهم که برخورد سخت و شدیدتری در انتظار آنان خواهد بود چرا که این افراد خود زمینه ساز بروز جرم سرقت هستند و باید منتظر عواقب سخت کار خود باشند.

فرمانده انتظامی استان به کسانی که در زمینه خرید و فروش لوازم دست دوم فعالیت می کنند نیز هشدار داد و گفت: به این افراد توصیه می کنیم برای اینکه در دام سارقان نیافتند و ناخواسته وارد این جرم نشوند از هر کسی اموال را خریداری نکرده و قبل از خرید نیز نسبت به عدم سرقتی بودن آن اطمینان حاصل کنند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا