تيتر يكعناوین اخبار

ثبت رکود جهان و کسب مدال طلای پارالمپیک توسط قهرمان خوش اخلاق ایرانی /سیامند رحمان مدال پرافتخار “قوی ترین ” پارالمپیک را گرفت

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، رحمان در رقابت با هشت ورزشکار پارالمپیکی توانست  رکورد ۳۱۰ کیلوگرمی زا از آن خود کند و نام خود را در تاریخ این رشته جاودانه سازد.
سه مدال در بازی های المپیک و پارالمپیک بسیار مورد توجه است، قوی تر، بالاتر و سریع تر. مدال قوی ترین در وزنه برداری اهدا می شود، مدال های بالاترین و سریع ترین نیز به رشته دوومیدانی می رسد.
وزنه بردار ۱۶۹ کیلوگرمی پارالمپیکی ایران در این دسته ابتدا وزنه ۲۷۰ کیلوگرمی را چون «پر کاه» بالای سر برد و در گام نخست رکورد پارالمپیک را جابه جا کرد. رحمان در حرکت دوم درخواست وزنه ۳۰۰ کیلوگرم را داد و آن را به راحتی مغلوب اقتدار خود کرد. او با این وزنه همه رکوردهای وزنه برداری پارالمپیک و جهان را جابه جا کرد.
وی که در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بسیار مورد توجه رسانه ها و مردم برزیل است، در حرکت سوم خود درخواست وزنه ۳۰۵ کیلوگرمی را کرد و موفق شد آن را نیز بالای سر برد. او در حرکت چهارم که فقط فرد قهرمان می تواند آن را درخواست کند، وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی را درخواست کرد و آن را نیز بالای سر برد.
تماشاگران مستقر در سالن وزنه برداری المپیک ریو در زمانی که رحمان وزنه سوم و چهارم خود را زد، تمام قد به احترام او ایستادند و او را مورد تشویق های ممتد قرار دادند.
وزنه ای که رحمان بالای سر برد ۷۵ کیلوگرم بیشتر از وزنه ای است که دارنده مدال نقره این رقابت ها زد. «عامر مسعد» وزنه بردار مصری با ثبت رکورد ۲۳۵ کیلوگرم به مدال نقره رسید و «جمیل الشبلی» وزنه بردار مراکشی با رکورد ۲۳۴ کیلوگرم سوم شد.
سیامند رحمان متولد سال ۱۳۶۷ شهرستان اشنویه از توابع استان آذربایجان غربی است و در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد.
رحمان روز ۳۰ بهمن ماه سال ۹۴ در رقابت های دسته فوق سنگین جهانی امارات به ترتیب با مهار وزنه های ۲۷۵، ۲۸۶ و ۲۹۶ کیلوگرمی موفق شد بار دیگر عنوان قهرمانی جهان در دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم را از آن خود کند.
قهرمان معلول سنگین وزن تاکنون ۹ بار رکورد دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم را جا به جا و به نام خود ثبت کرده است.
وی در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن نیز با غلبه بر وزنه ۲۸۰ کیلوگرم توانست رکورد وزنه برداری فوق سنگین پارالمپیک را به نام خود ثبت کند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا