پیشخوانعناوین اخبار

عرضه شیر مدارس همزمان با سال تحصیلی جدید آغاز می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گسترانظ«حسن رکنی» در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته که در محل دائم نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است، بیان کرد: سازمان تعاون روستایی آمادگی دارد با همه توان از این طرح حمایت کند؛ البته طرف قرارداد دولت مجموعه صنایع لبنی است که بسته های شیر مدارس را تامین می کنند.

رکنی ادامه داد: اگرچه تعهدات دولت در پرداخت اعتبارات این بخش با تاخیر روبرو بود اما خوشبختانه با توجه به ظرفیت های مناسب در سراسر کشور این طرف سال گذشته در استان های مختلف به بهترین شکل اجرایی شد.
وی افزود: اقدامات کارخانجات لبنی نیز از شروع مدارس استارت خواهد خورد و با تخصیص اعتبارات این طرح همانند سال گذشته با موفقیت اجرایی می شود.
پارسال نزدیک به ۹ میلیون تن شیر خام در کشور تولید شد که بخش زیادی از آن به مصرف صنایع لبنی رسید و بقیه آن به شکل فرآورده های سنتی یا به طور خالص مصرف شد.
سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی در ایران ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم برآورد می شود؛ در حالی که در کشورهای متوسط و پیشرفته جهان این میزان ۱۸۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم است.
نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته دیروز با حضور ۳۱ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا بیست و پنجم شهریور ماه ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا