پیشخوانتيتر يكعناوین اخبار

اقتصاد اولویت اول دولتمردان است/همه بسیج شویم تا اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران  از ایرنا، وزیر کشور روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هفت شهرستان جنوب کرمان افزود: باید همگی بسیج شویم تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم و همه باید در این زمینه فعال باشیم.
وی تصریح کرد: اداره اقتصاد کشور در زمینه اقتصاد مقاومتی مدیون مقام معظم رهبری است و هر کسی برخلاف نظر ایشان عمل کند، خلاف رهبری قدم برداشته است.
وزیر کشور گفت: مردم پای کار نظام هستند و ما بدون حضور و مشارکت مردم موفق نمی شویم لذا مسئولان دست در دست هم گام های استواری برای کمک به مردم بردارند، چرا که ما امانتدار مردم هستیم.
رحمانی فضلی اظهار کرد: تقویت نظام جمهوری اسلامی کمک به دین است که پایه آن بر دوش مردم است و برای اینکه بتوانیم جمهوری اسلامی را تقویت کنیم باید عناصر آن را به یاد داشته باشیم.
رحمانی فضلی گفت: در کشورهای منطقه فتنه های زیادی وجود دارد اما با تدبیری که رهبری دارند، کشور از امنیت و آرامش بسیار خوبی برخوردار است.
وی همچنین با اشاره به سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی شامل لرستان، آذربایجان شرقی و کرمان افزود: وحدت و همدلی موجود در این سه استان باعث انتخاب آنها شده و اقتصاد مقاومتی در استان کرمان بسیار موفق بوده است.
وزیر کشور تصریح کرد: وحدت و انسجام درونی، استاندار خلاق با طرح هایی نو مانند مثلث توسعه اقتصادی، طرح همیاران آب و اخیرا هشت زون اقتصادی از جمله دلایل انتخاب کرمان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی بوده است.
وی گفت: وحدت در استان کرمان باعث توسعه سیاسی شده و امنیت بسیار خوبی در جنوب کرمان حاکم است.
رحمانی فضلی بیان کرد: همه ما به دنبال این هستیم که توسعه در جنوب استان محقق شود و هر کسی دنبال فرصت برای سرمایه گذاری است ما جنوب کرمان را معرفی و تضمین می کنیم که سرمایه گذاری در جنوب موفق می شود.
وزیر کشور عصر دیروز (چهارشنبه) در آغاز سفری ۲ روزه به شهرستان های جنوب استان کرمان وارد جیرفت شد؛ وی به همراه استاندار کرمان و جمعی از مسئولان ابتدا به شهرستان قلعه گنج رفت و امروز از طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان رودبارجنوب بازدید کرد.
عملیات اجرایی ۱۰ طرح آبرسانی با حضور رحمانی فضلی در شهرستان رودبارجنوب آغاز و یک طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان افتتاح شد.
کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از ۲ سال قبل با محوریت بنیاد مستضعفان و مشارکت مردم منطقه در شهرستان قلعه گنج در دست اجراست.
توسعه و آبادانی شهرستان رودبارجنوب نیز در چارچوب طرح های اقتصاد مقاومتی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) دنبال می شود.
کرمان برای پیشبرد برنامه های حوزه اقتصاد مقاومتی به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم و مدیریت توسعه ای هریک از این مناطق به یکی از موسسات و شرکت های توانمند واگذار شده است.
جنوب استان کرمان با هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبارجنوب مناطق ۱ و ۲ اقتصادی استان را شامل می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا