بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

شاخص بورس تهران ۳۵۰واحد کاهش یافت

به گزارش سرمایه گستران از سنا، در داد و ستدهای امروز بورس تهران، نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، تاپیکو، سرمایه گذاری غدیر، ایران خودرو، پالایش نفت بندرعباس و سایپا با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص سبب شدند این متغیر ۳۵۰ واحد پایین بیاید.
نماد گروه بهمن بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کرد.
امروز سهامداران بیش از ۴۸۵ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال در ۴۷ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
در نتیجه این داد و ستدها، بیشترین حجم معاملات در نماد سایپا با معامله ۳۰ میلیون سهم و بیشترین ارزش معاملات در نماد اوراق مشارکت شهرداری مشهد به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال ثبت شد.
امروز دو نماد شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت مثبت شد اما شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۲۸۶ و ۵۲۵ واحد افت را به ثبت رساند.

** خودرو، قند، شکر و محصولات فلزی در صدر برترین صنایع بورس تهران
صنایع خودرو، قند و شکر و محصولات فلزی در داد و ستدهای نخستین روز هفته با بیشترین حجم و ارزش معاملات صدر بازار سرمایه را از آن خود کرد.
صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت ها متعلق به نمادهای پارس شهاب، آبسال، قند نقش جهان، قند هگمتان، معادن منگنز ایران، قند اصفهان و شکر شاهرود بود.
نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، کاشی پارس، بیمه پارسیان، تکنوتار، داده پردازی ایران، سیمان کارون و ریخته گری تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در ایین جدول معاملات نشست.
در این روز قند قزوین، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، قند نقش جهان، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان، زغال سنگ نگین طبس، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق صکوک فولاد کاوه کیش با بیشترین تقاضای خرید روبرو شد.
طولانی ترین صف های فروش برای نمادهای صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، صندوق پاداش سهامداری توسعه، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، حق تقدم کابل البرز، داده پردازی ایران و خوراک دام پارس تشکیل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا