شهر و جامعهعناوین اخبار

تجلیل از خانواده های شهدا یک ضرورت انکار ناپذیر است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سردار عبد الرضا آقاخانی، در هشتمین مراسم سراسری نکوداشت اسوه های ایثار و شهادت ناجا که پنجشنبه شب ۲۵ شهریور ماه به میزبانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد گفت: تجلیل از شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مایه بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اگر امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف توانسته بربلندای قلل رفیع جهان بایستد به برکت خون شهیدان و ایستادگی، مقاومت و صبر و استقامت خانواده های معظم و معزز آنها است.

این مقام مسئول عنوان داشت: ، تجلیل از صبر و استقامت و ایستادگی خانواده های معظم و معزز شهدا را یک ضرورت انکار ناپذیر زیرا که فرزندان آنها درس فداکاری و شجاعت و شهامت را از پیشوای خود حسین ابن علی آموخته و در عمل نیز در راه اسلام جانفشانی نمودند و حماسه های بزرگ از خود بجا گذاشتند.

سردار آقاخانی سپس به وی‍ژگی های استان اصفهان پرداخت و گفت: استان اصفهان با ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید دوران دفاع مقدس، ۴۸ هزار و ۲۰۰ جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و با تقدیم یک شهید به ازای هر ۴۴ نفر بیشترین شهید را در سطح کشور دارد.

وی افزود: مردم اصفهان با تقدیم یک دهم از شهدای انقلاب، حماسه پنج رمضان برای پیروزی انقلاب، حماسه ۲۵ آبان در دفاع مقدس و حماسه هشتم دی در دفاع از ولایت را خلق کردند.

آقاخانی تصریح کرد: تقدیم ۸۶ دانش آموز شهید، ۵۰۰ شهید طلبه، ۱۶۵ شهید مهندس، ۱۸۶ شهید ورزشکار، ۲۶ شهید پزشک، ۲۰ شهید خبرنگار ، ۱۰۸ شهیده زن در دفاع مقدس، ۴۹ خانواده سه شهیدی، سه خانواده پنج شهیدی و سه خانواده شش شهیدی برگ زرینی از افتخارات این استان است.

وی بیان داشت: در گلزار شهدای اصفهان به عنوان دومین گلزار شهدای جهان هفت هزار و ۴۴۴ شهید به خاک سپرده شده اند و ۱۷۰۰ نفر جانباز ۷۰ درصدی در این استان وجود دارد.

سردار اقاخانی با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی پرچمدار راه شهدا است اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی استان اصفهان افتخار دارد که در چنین سرزمین مقدسی به چنین مردمی خدمت می کند و خود را همیشه سرباز ولایت می داند و از هیچ تلاش و کوششی برای حفظ امنیت کشور دریغ نمی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا