تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اطلاع نداشتن از قوانین یکی از مشکلات فعالان اقتصادی بخش خصوصی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه  اطلاع رسانی دولت ،دکتر الهام امین زاده عصر چهارشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و فعالان اقتصادی بخش خصوصی خراسان رضوی در مشهد مقدس ،با اشاره به تلاش های این معاونت در تسهیل امور واگذاری تصدی گریهای اقتصادی از سوی دولت به فعالان خصوصی اظهار داشت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری در کمیته ماده ۷۶ قانون برنامه برای تسهیل قوانین کسب و کار نیز در دو زمینه رفع قوانین و مقررات مزاحم و حتی احصاء قوانین جدید مورد نیاز بر اساس پیشنهادات فعالان و نهادهای اقتصادی بخش خصوصی تلاش های زیادی برای رونق کسب و کار داشته است.

معاون حقوقی ریاست جمهوری ادامه داد: طرح مشکل در چنین جلساتی در حضور نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی و گفتگو درباره آن گاهی روشن می کند که مشکل برداشت های متفاوت از یک قانون است که با رسیدن به یک برداشت و تعریف واحد مشکل برطرف می شود.

دکتر امین زاده یکی از مشکلات را عدم آگاهی و اشراف فعالان بخش خصوصی از قوانین دانست که همین مساله قانون را همچون رانت در اختیار عده ای دیگر قرار می دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات فعالان بخش خصوصی این است که گاهی نمی دانند اساسا مشکل آنها چیست؟ یعنی نمی دانند چه مساله ای برای آنها مشکل و مانع ایجاد کرده است و این مشکل از چه طریقی رفع می شود.

معاون حقوقی ریاست جمهوری ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای جلسات کمیته ماده ۷۶ قانون برنامه، از همه فعالان بخش خصوصی خواست تا مسائل و مشکلات خود را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری منعکس کنند تا تلاش لازم برای راهنمایی آنان و رفع این مشکلات انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا