شهر و جامعهعناوین اخبار

پیاده‌روهای اصفهان بازسازی می شوند / اجرای بیش از ۳٫۵ میلیارد تومان پیاده‌روسازی در سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، ایرج مظفر پیرامون نهضت پیاده‌روسازی که با جدیت در شهرداری اصفهان دنبال می‌شود، اظهار کرد: پیاده‌روهای سطح شهر اصفهان به هیچ عنوان وضعیت مناسبی نداشت اما طی یکی دو سال اخیر که شهرداری نهضت ساماندهی پیاده‌روها را آغاز کرده بسیاری از مشکلات را در این زمینه مرتفع کند.

وی افزود: همشهریان عزیز به سطح شهر نیز که نگاهی انداخته باشند متوجه همت جدی شهرداری اصفهان در این زمینه می‌شوند.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به مناسب‌سازی در اجرای پیاده‌روسازی‌ها ادامه داد: با همتی که شهرداری اصفهان طی سال‌های اخیر در موضوع پیاده‌روسازی‌ها داشته همواره تلاش کرده ضوابط مربوط به مناسب‌سازی‌ها را در اجرای طرح‌های پیاده‌روسازی در دستور کار خود قرار دهد.

پیاده‌روها برای افراد معلول، کم‌توان و نابینا مناسب‌سازی می‌شود

وی با بیان اینکه ضوابط استاندارد در پیاده‌روسازی‌ها برای افراد معلول، کم‌توان و نابینا در نظر گرفته شده، تصریح کرد: پیمانکاران موظف شده‌اند یکی از اولویت‌های خود را ساماندهی و مناسب‌سازی پیاده‌روها برای این افراد قرار دهند چراکه یکی از ضوابط بسیار مهم ما در این زمینه توجه ویژه به این قشر عزیز بوده و از تحویل پیاده‌روهایی که استانداردهای قانونی را برای این افراد رعایت نکرده باشند، خودداری می‌کنیم.

مظفر با بیان اینکه پیاده‌روسازی‌ها در سطح مناطق ممکن است در هر سال به نسبت نیازهای آنها تفاوت داشته باشد، تصریح کرد: در برخی از مناطق به دلیل اختلاف ارتفاعات شاید نتوان مناسب‌سازی اصولی برای افراد معلول یا کم‌توان انجام داد اما در همین مناطق نیز تا جایی که امکان داشته سعی کرده‌ایم مشکلات را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: اگر در برخی مناطق مناسب‌سازی برای افراد معلول یا کم‌توان صورت نگرفته، از نظر فنی امکان آن وجود نداشته است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: همه ما طبق قانون و عرف موظفیم شرایط پیاده‌روها را برای افراد کم‌توان یا نابینا مناسب‌سازی کنیم چراکه این را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم.

اجرای ۲۰ طرح پیاده‌روسازی در سال جاری تاکنون

وی در ادامه با اشاره به تعداد و هزینه پیاده‌روسازی‌ها در سال‌های اخیر، ادامه داد: ۳۶ طرح پیاده‌روسازی در سال ۹۳ با هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و ۵۳ مورد در سال ۹۴ با هزینه ۳٫۵ میلیارد تومان اجرا شده و در سال جاری نیز ۲۰ پیاده‌رو تا این لحظه در حال احداث است.

مظفر اضافه کرد: بیشترین پیاده‌روسازی‌ها در مناطق ۶، ۱۵، ۱۴ و منطقه‌ای مانند ۷ که پیاده‌روهای نامناسبی داشته، صورت گرفته است.

ایجاد مانع در پیاده‌روها به دلیل استفاده نامناسب برخی افراد

وی با اشاره به اینکه به دلیل استفاده نادرست برخی افراد از پیاده‌روها (عبور موتورسیکلت) مجبور به ایجاد مانع در آنها هستیم، افزود: این افراد سبب می‌شوند با وجود تمام هزینه‌هایی که برای پیاده‌روها انجام شده شهروندان نتوانند از این پیاده‌روها استفاده مطلوبی داشته باشند.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: از شهروندان فهیم اصفهانی تقاضا دارم که اگر در هر نقطه شهر پیاده‌روها نیاز به تعمیرات جزئی دارد، آن را به مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ اعلام کنند تا از آسیب بیشتر به این پیاده‌روها جلوگیری شود.

وی افزود: سعی ما همواره بر این بوده تا با همدلی و کمک مردم طی یک دوره ۵ ساله بتوانیم تمام پیاده‌روهای سطح شهر اصفهان را به حد مطلوب و در خور شهروندان این شهر برسانیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا