شهر و جامعهعناوین اخبار

واقعه غدیر در آران و بیدگل بازسازی شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مرتضی فرمانیان بیان داشت: همزمان با عید بزرگ غدیر خم، نمایش میدانی بازسازی واقعه ی غدیر، با همکاری آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، در آران و بیدگل برگزار شد.

وی در ادامه با تبریک دهه امامت و ولایت، عید سعید غدیر خم و هفته ی دفاع مقدس، مهم ترین فلسفه ی غدیر را اطاعت از امر ولایت دانست و تاکید کرد:بنا به فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، غدیر مختص به شیعیان نیست و همه مسلمانان وظیفه دارند در درک فلسفه ی وجودی غدیر، اهتمام ورزند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل با اشاره به این که شهرستان آران و بیدگل، در ردیف ۱۵ شهر برتر برگزاری واقعه ی غدیر در کشور است افزود:تبیین و گسترش فرهنگ ولایت و آماده سازی محیط برای درک بهتر مبانی جمهوری اسلامی،  مخصوصا ولایت فقیه از مهم ترین اهداف برگزاری این مراسم بود.

مرتضی فرمانیان با بیان اینکه از سال ۱۳۸۹ تا به حال، به همت سازمان بسیج کشور و در سطح ملی، واقعه ی غدیر باز سازی می شود تاکید کرد:غدیر، مهم ترین وصیت پیامبر(ص) بود و شهرستان آران و بیدگل در زمینه ی بازسازی این واقعه ی بزرگ تاریخی الگوست.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد:در آینده ای نزدیک، ثبت این آیین، به همت ناحیه مقاومت بسیج و اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل انجام شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل در ادامه افزود: این برنامه در قالب حرکت کاروان نمادین، از آستان مقدس امام زاده هادی(ع) به سمت آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، حرکت کرد همچنین برگزاری مسابقه ی پیامکی، برپایی ایستگاه تقاشی در آستان مقدس امام زادگان هادی بن سجاد (ع) و محمد هلال بن علی(ع) و قرائت بخشی از خطبه غدیر را از دیگر بخش های این مراسم بود و نمایش میدانی بازسازی واقعه ی غدیر، وقایع آخرین حج پیامبر(ص) و انتخاب امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر در غدیر خم و دسیسه های منافقین سقیفه در این برنامه به تصویر کشیده شد و به صورت شبیه خوانی و شبیه سازی که یکی از هنرهای کهن و آیینی ما است به اجرا درآمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا