شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری برنامه های «توحید، ولایت و اطاعت» در آران و بیدگل

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین والی اله روان اظهار داشت: همزمان با ایام دهه ولایت، از قربان تا غدیر، آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برنامه های متنوعی را اجرا کرد که این برنامه‌ها به مدت ۱۰ روز از عید قربان که به نام «توحید، ولایت و اطاعت» نامگذاری شده است آغاز می‌شود و تا “۲۹ شهریور ماه” که به نام «ولایت و حکومت اسلامی» نامگذاری شده است، ادامه داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نماز عید قربان از ساعت هفت صبح روز دوشنبه ۲۲ شهریور ماه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی ناصریان امام جمعه موقت آران بیدگل در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) اقامه شد و همچنین زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) دوشنبه و سه شنبه، ۲۲ و ۲۳ شهریور ماه، به مدت دو شب از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی شریفیان، بعد از نماز مغرب و عشاء بهرمند شدند .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه افزود: براساس سنت دیرینه زائران آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در از آیین شب زنده داری این آستان نیز شرکت داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین والی اله روان ادامه داد: همچنین جمعه شب مصادف با ۲۶ شهریور ماه و همزمان با شب میلاد امام هادی (ع) حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ادامه گفت: سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آیت الله محی الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری در روز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه در حرم مطهر برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های متنوع فرهنگی حرم مطهر به مناسبت عید غدیر خم، عنوان داشت: ویژه ‌برنامه غدیر با نقاره زنی خدام افتخاری آستان مقدس آغاز و با مولودی‌ خوانی مداح اهل بیت(ع) مهدی اسلامیان ادامه داشت و دیدار با سادات شهرستان در مسجد اعظم آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، گلباران حرم مطهر این امامزاده واجب التکریم در عصر روز عید غدیر و برگزاری دعای پر فیض ندبه و زیارت جامعه کبیره از دیگر برنامه‌های آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در روز عید غدیر خم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا