پیشخوانعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از بلومبرگ، در آخرین مبادلات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت تا حدودی روند نزولی به خود گرفت.

بر اساس این گزارش؛ قیمت نفت برنت دریای شمال با نیم دلار کاهش نسبت به روز گذشته ۴۵٫۴۵ دلار تعیین شد.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۴۵ سنت کاهش نسبت به روز گذشته به ۴۲٫۸۵ دلار در هر بشکه رسید.
قیمت نفت اوپک نیز روز گذشته به طور نسبی افزایش یافت و هر بشکه نفت تولیدی این سازمان ۴۲٫۰۹ دلار در بازار تعیین شد.
بر اساس این گزارش ،قیمت نفت در ساعات نخست معاملات دیروز (دوشنبه) افزایش یافت .چراکه  ونزوئلا از نزدیک بودن توافق میان تولیدکنندگان نفت برای تثبیت عرضه خبر داد.
از طرفی؛ افزایش درگیری‎های داخلی در لیبی نیز نگرانی‎هایی درباره عرضه نفت این کشور برانگیخت و قیمت نفت را تحت تاثیر قرار داد.
بر این اساس هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به نهم سپتامبر (۱۹شهریور) با ۵٢ سنت افزایش، ۴۵ دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه معامله شد، همچنین قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ۶٧ سنت افزایش به۴٧ دلار و ۵١ سنت برای هر بشکه رسید.
قیمتهای نفت خام شاخص دبی و عمان نیز به ترتیب با ٢٩ و ٢۶ سنت افزایش به ۴۴ دلار و ۵٩ و ۴۴ دلار و ٨٢ سنت برای هر بشکه رسید.
همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در هفته مورد بررسی، به ۴٣ دلار و ٧٣ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ١٢سنت افزایش نشان می داد.
قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به نهم سپتامبر (جمعه ١٩ شهریور) با پنج سنت افزایش، به ۴٣ دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه رسید.
این در حالی است که قیمت نفت خام سنگین ایران با هفت سنت کاهش به ۴١ دلار و ٨۶ سنت برای هر بشکه رسید که تنها نفت خام شاخصی بود که در هفته مورد بررسی با کاهش همراه شد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا