شهر و جامعهعناوین اخبارمخابرات

برگزاری نخستین همایش ملی «بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها»

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره روابط عمومی شرکت مخابرات استان اصفهان، نخستین همایش ملی «بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش‌ها» با هدف بررسی جایگاه ایران در صنعت بازی های رایانه‌ای، آسیب شناسی صنعت بازی‌های رایانه‌ای ملی و بررسی جایگاه علوم انسانی و هنر در توسعه این بازی‌ها به مدت سه روز از ۲۸ لغایت ۳۰ بهمن ماه برگزار گردید.

در برگزاری این کنفرانس، شرکت مخابرات استان و همراه اول، متولیان اصلی تلفن همراه و اینترنت که زیرساخت اصلی بازی‌های رایانه‌ای‌ست به عنوان حامی کنفرانس و مجری بزرگ نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای حضور داشتند.

شرکت مخابرات استان اصفهان با این اعتقاد که تألیف و چاپ مقاله به تنهایی نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد و باید به طرح‌های تجاری تبدیل شود، دراین رویداد بزرگ حضور یافته تا با حمایت از ایده‌های نو بتواند کارآفرینی را توسعه دهد.

در این کنفرانس خدماتی همچون توزیع سیم‌کارت دانشجویی به صورت رایگان، آموزش و راهنمایی مشترکین برای فعال‌سازی و استفاده از اینترنت موبایل، فروش سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی با شرایط ویژه توسط مخابرات اصفهان ارائه می‌گردد.

از جمله محورهای این کنفرانس می توان به فناوری‌های مطرح در تولید و توسعه بازی‌های رایانه‌ای و رویکردهای هوش مصنوعی در تولید و توسعه این بازی‌ها، تحلیل روانشناختی و جامعه‌شناختی بازی های رایانه ای، مدل سازی احساس و هیجان در این بازی‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و قدرت نرم و پدافند غیرعامل و شیوه‌های جذب مخاطب و بازاریابی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد.

نقش صنعت بازی‌های رایانه‌ای در حوزه تجارت، اقتصاد و کارآفرینی، مدل سازی و توسعه فرآیند بازی‌های رایانه‌ای، مدل کسب‌و‌کار در توسعه این بازی‌ها، اصول هنری طراحی، تحلیل زیبایی شناختی و تکنیکی این بازی‌ها از دیگر محورهای این کنفرانس است.

دیگر محورهای این کنفرانس ملاحظات حقوقی، بازی های جدّی (Serious Games)، بازی نمایی (Gamification) و بررسی نقش بازی‌های رایانه‌ای و ارائه‌ی ایده‌های جدید در حوزه های مختلف از جمله خانواده، سلامت جسمی و روحی، فرهنگ، آموزش، گردشگری و درمان اختلالات جسمی است.

گفتنی است بازی های رایانه‌ای بعنوان یکی از قوی ترین و مؤثرترین رسانه‌های مجازی با استقبال فزاینده‌ای در سال‌های اخیر روبرو شده است.

گسترش ابزارهای هوشمند قابل حمل و نیز کاهش سن استفاده‌کنندگان از آنها سبب شده است که بازی های رایانه ای بعنوان دریچه ای برای سازمان‌دهی نگرش به دنیای پیرامون، جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

امروزه در صنعت رسانه، استفاده از بازی‌ها نه تنها برای اهداف سرگرم‌کننده که برای کارکردهای جدی‌تر مانند تبلیغات، آموزش و درمان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

در عین حال، با توجه به اینکه استفاده از بازی های رایانه‌ای میتواند آسیب های جدی برای جامعه کاربران به دنبال داشته باشد، آسیب شناسی بازی‌های رایانه‌ای امری ضروری است که علاوه بر خانواده ها توجه مسئولان را نیز می طلبد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا