بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانتحلیلعناوین اخبار

پیش بینی بورس در هفته جاری

رضا اخلاق پور *- افزایش حجم معاملات در آخرین روز از هفته گذشته امیدواری ها را برای هفته پیشرو زیاد کرد .قرار داشتن برخی نمادهای تاثیر گذار همانند خودرو، خساپا، شبندر، شبریز، فولاد و مس در سطوح حمایتی وپایان تسویه حسابها،موضوعی است که در کنار افزایش تقاضا وهمچنین افزایش محسوس حجم معاملات طی روز چهارشنبه  هفته گذشته، احتمالآ هفته پیشرو  توسط برخی گروه ها از جمله گروه های خودرویی، فلزی و معدنی باعث شروعی مثبت در بازار شود. با توجه به نحوه دادوستدهای چهارشنبه، احتمالا گروه قطعه ساز همچنان معاملاتی پرتقاضا و مثبت را طی خواهد کرد که در این میان نمادهای خکمک، ختراک، خرینگ، خپارس و خکاوه پراقبال تر خواهند بود.انتظار داریم در گروه بیمه ای معاملات مثبت به لیدری البرز ادامه یابد و در گروه پالایشگاهی، نماد شراز با رشد قیمتی و برخلاف هم گروهی ها همچنان یکه تازی نموده و سایر هم گروهی ها علیرغم ارزندگی، متعادل دنبال شوند و تنها در صورت تزریق نقدینگی مثبت خواهند شد. با توجه به سایه سنگین تک نرخی شدن ارز بر گروه پتروشیمی و توقف نمادهای وبصادر، وبملت و وتجارت در گروه بانکی، حاشیه نشینی گروه های مذکور ادامه خواهد داشت و احتمالا تنها برخی تک نمادها همانند وپتر و پترول به دلیل شرایط مساعد تکنیکی و شتوکا، جم و مارون به دلیل حمایت های مناسب سهامداران عمده از تقاضا و معاملات مناسبی برخوردار خواهند بود. قیمت مناسب عرضه و شناوری پایین نماد تازه وارد زگلدشت، صف خرید پرحجم آنرا درپی خواهد داشت از دیگر گروه های مورد توجه هفته آینده به گروه کانی های غیر فلزی به لیدری کاذر می توان اشاره کرد. در گروه آی تی نیز تا رفع ابهام و مشخص شدن ابعاد قرارداد شرکت های مداران و مرقام ، نمی توان روند قیمتی نمادهای گروه را به راحتی پیش بینی نمود.
گروه های فلزی و معدنی همچنان جز گروه های پیش رو و پر اقبال بازار این هفته خواهند بود که در این میان گروه های رویی و زغال سنگ با تداوم رشد جهانی قیمت محصولات به دلیل عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، قطعا پرتقاضا تر دنبال خواهند شد.

تذکر :نوشته فوق بر اساس نظر نویسنده مقاله بوده و هیچکونه توصیه ای برای خرید و فروش نیست .لذا نویسنده و رسانه هیچگونه مسئولیتی در قبال سود یا زیان سهامداران و فعالان بازار نخواهند داشت .

*-کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا