شهر و جامعهعناوین اخبار

ارائه آموزشهای با کیفیت، مبتنی بر جنبه عینی کیفیت با هدف افزایش بهره وری تأکید کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان، پنجمین جلسه شورای اداری رؤسای ادارات و مراکز تابعه با حضور سیدعلی موسوی معاون آموزش سازمان، ابوطالب جلالی مدیر کل استان، معاونین، رؤسای مراکز و ادارات ستادی  و رییس کانون انجمن صنفی استان در محل سالن کنفرانس اداره کل تشکیل گردید.

در این جلسه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان،ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به بیان عناوین مهم برنامه های اداره کل مبنی بر استفاده از مزیت ها، ظرفیت ها و قابلیت های منطقه ای با توجه به شرایط خاص استان اصفهان نسبت به سایر استانها، اجرای فاز اول سند مهارت بر اساس تقاضا، قابلیت جغرافیایی و استفاده از ظرفیت های اشتغال زا و خوش آتیه،‌ اجرای آموزش های مبتنی بر مشاغل پررشد، سفارش پذیرنمودن آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس طرح مدلهای مبتنی بر بازار، عرضه و نگاه آینده پژوهی و عملیاتی نمودن طرح ها و همچنین استفاده از ظرفیت های بخش غیردولتی با توجه به هزینه بر بودن این آموزش ها پرداخت.

در ادامه این جلسه معاون آموزش سازمان ضمن استقبال از اجرای طرح سفارش پذیری از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان به عنوان استان پیشتاز در کارهای جدید و نو قدردانی نمود و افزود: تأثیر عملی اینگونه طرح ها در طی زمان در افزایش تعداد کارآموزان، اثربخشی، اشتغال زایی و فرآیند کاری مشخص می گردد.

موسوی بیان داشت: طرح سفارس پذیری بعد از ابلاغ از طرف دکتر سازگارنژاد ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در استان اصفهان به صورت عملیاتی آغاز گردید که در این زمینه بایستی علاوه بر اجرای این طرح در راستای عرضه، تقاضا و آینده پژوهی، سفارش مبتنی بر کارجو و شاغل نیز در دستور کار قرار گیرد که استفاده از کاریابی ها در کنار مراکز در دستیابی به این اهداف حائز اهمیت می باشد.

وی با اشاره به تفاوت نظام آموزش غیررسمی با آموزش های رسمی در کشور افزود: اگر بتوانیم فاصله نظام آموزش فنی و حرفه ای را با بازار کار به صفر نزدیک کنیم، اکثریت طرح ها و فرضیه ها محقق خواهند شد.

معاون آموزش سازمان در ادامه این جلسه در خصوص رویکرد اجرای آموزش ها به سمت بخش غیردولتی، تعامل با آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و صاحبان مشاغل، در اختیار گذاشتن کارگاه های بلااستفاده به بخش های غیردولتی و استفاده از حرفه هایی که بیشترین کارآموز را جذب نموده، ارائه آموزش های با کیفیت، افزایش بهره وری از طریق کارآیی و اثربخشی مباحثی را مطرح نمود.

در ادامه جلسه شورای اداری معاونین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در زمینه مسائل مربوط به حوزه اداری پشتیبانی، تشریح دستور العمل اقتصاد مقاومتی و ارائه عملکرد مراکز ، رویکرد تقاضا محوری در آموزشهای مهارتی با توجه به عملکرد ۶ ماهه ۹۵ (تفاهم نامه ها- آموزش بازار محور- کمیته مهارت-بهره وری منابع استانی هدایت آموزشی و اشتغال) و همچنین طرح های سفارش پذیری و مشاغل پررونق مطالبی را عنوان نمودند.

در پایان ابوطالب جلالی مدیر کل استان، موسوی معاون آموزش سازمان، معاونین و رؤسای مراکز ستادی و تابعه از دپارتمانهای بیوتکولوژی،upvc و خانه هوشمنددر مرکز فناوری های راهبردی و نوین و همچنینکارگاه لوازم سرد کننده و دپارتمان های کسب و کار و سلامت در مرکز شهید رجایی بازدید کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا