پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

برای پیشرفت در این صنعت گردشگری باید به سمت گردشگری پایدار حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، بهمن نامور مطلق سه شنبه شب در آیین اختتامیه اجلاس جهانی شورای صنایع دستی که در محل کاخ چهلستون اصفهان برگزارشد ،گفت :هم اکنون با تدبیر دولت یازدهم، آمار گردشگران بالا رفته و همچنان نیز در حال افزایش است، بنابراین باید بیش از گذشته به فکر حفظ این سرمایه باشیم.
این عضو شورای جهانی صنایع دستی خاطرنشان کرد: هجدهمین دوره نشست این شورا در اصفهان به نحو بسیار مطلوب برگزار شد و حتی به سبب برگزاری همایش علمی، برپایی نمایشگاه تجاری ترویجی و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی ، شرایط بسیار بهتری نسبت به اجلاس های قبلی داشت،بطوریکه برگزاری این دوره در این حد عالی، انتظارات جهانی را از ایران و اصفهان افزایش خواهد داد.
نامورمطلق افزود: بخش خصوصی در کنار بخش دولتی نقش اساسی در برگزاری این دوره از اجلاس جهانی صنایع دستی ایفا کرد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد: هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی پرطرفدارترین و سودمندترین اجلاس این شورا بوده است که ایران و مخصوصاً اصفهان در میزبانی برگزاری این اجلاس به‌ طور صد درصدی موفق بود.

نامورمطلق بیان کرد: مسؤولان کشور ایران به همه برنامه‌ریزی‌ها و خواسته‌های خود جهت برگزاری این اجلاس رسیدند، این اجلاس بازگشت پیروزمندانه صنایع دستی ایران به عرصه جهانی بود.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی گفت‌وگوی مسؤولان در این حوزه با بازیگران اصلی صنایع دستی در جهان با تفاوت‌های بسیار نسبت به قبل آغاز خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تشریح کرد: در بخش تشکیلاتی پیش‌بینی مسؤولان در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی حضور بیشتر صنایع دستی ایران در بازارهای اروپایی بود، زیرا رئیس شورای جهانی صنایع دستی یک فرد اروپایی است که با گسترش این حضور مطالبات ایرانی‌ها در حوزه صنایع دستی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

نماینده ایران در شورای جهانی صنایع دستی اضافه کرد: رئیس جدید شورای جهانی صنایع دستی فردی محقق و آکادمیک است که در حوزه علمی از این‌ پس فعالیت‌های بیشتری را در زمینه صنایع دستی انجام خواهد داد که همه مسؤولان مرتبط با صنایع دستی به آن فرد نیاز دارند.

نامورمطلق تبیین کرد: همه ایرانیان اصرار داشتند که خانم غدا هیجاوی قدومی بر سر ریاست این شورا بماند، زیرا این فرد به صنایع دستی کشور ایران بسیار اهمیت می‌دهد و ایران هم در این ۳ سال اخیر به همه نشان داده که امتیازاتش در این شورا از دیگر کشورها بیشتر است.

وی تأکید کرد: بعد از چین، دومین شهر جهانی صنایع دستی هستیم و در گرفتن عنوان کالای برتر و جایزه صنایع دستی بعد از چین و هند، سومین کشور هستیم.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری متذکر شد: در حال حاضر شرایط برای برگزاری اجلاس‌های بهتر و والاتر آماده است، شرایط فعلی به شکلی است که می‌توانیم مدیریت‌های بالاتری را در دست بگیریم که ازجمله آن‌ها می‌توان به اولین شهر جهانی صنایع دستی شدن اشاره کرد.

نماینده ایران در شورای جهانی صنایع دستی اضافه کرد: اندیشه و تفکر هنرمندان ایرانی مورد توجه مهمانان این اجلاس قرار گرفته بود، زیرا ایران بیشترین تحصیل‌کرده در عرصه صنایع دستی را دارد.

نامورمطلق با بیان اینکه در این اجلاس توانستیم در حوزه علمی هم خود را ارزیابی کنیم، ادامه داد: در حوزه نمایشگاه صنایع دستی هم مشاهده شد که این نمایشگاه با حضور ۲۲ کشور بسیار خوب برگزار شد.

وی تأکید کرد: یقیناً اصفهان باید بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع دستی جهان را به نمایش بگذارد، زیرا هم شهر خلاق صنایع دستی و هم دومین شهر جهانی صنایع دستی است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پایان تصریح کرد: در نظر داریم که اصفهان به عنوان پایتخت جهانی صنایع دستی انتخاب شود، اما برای رسیدن به این هدف باید مکان‌هایی مانند موزه، نمایشگاه‌ها و برج تجاری صنایع دستیدر اصفهان راه‌اندازی شوند.

نشست بین المللی شورای جهانی صنایع دستی صبح یکشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیسان جهانی صنایع دستی در اصفهان گشایش یافت.
در این همایش حدود ۲۰۰ نفر از شخصیت های بین المللی از ۹۰ کشور حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا