پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کشف قاچاق دام تا حوادث رانندگی در استان اصفهان

سرهنگ “حسن نیکبخت” گفت : دراجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک تیم مجرب از ماموران انتظامی شهرستان “فلاورجان” تشکیل و به یکی از محورهای ورودی این شهرستان اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ نیکبخت بیان داشت : در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۰۰ کیلو بادام هندی قاچاق فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد .

این مقام انتظامی افزود: ارزش بادام های کشف شد توسط کارشناسان مربوطه ۱۶۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ حسن نیکبخت در پایان ضمن اشاره به دستگیری دو نفر در این خصوص عنوان داشت : یکی از منویات مقام معظم رهبری در سال جاری مبارزه با قاچاق کالا می باشد که این مهم با جدیت پیگیری می شود و نیروی انتظامی با قاچاقچیان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

۴۹ میلیون ریال خلافی در کارنامه پژو ۴۰۵

یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ که ۱۰۰ فقره تخلف حادثه ساز و ۴۹ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده در پرونده آن ثبت شده بود توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر “اصفهان” حین نظارت بر تردد خودروهای عبوری یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ را جهت بررسی مدارک راننده متوقف کردند.

وی افزود:در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۴۹ میلیون ریال خلافی و ۱۰۰ فقره تخلف حادثه ساز است که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد .

این مقام انتظامی بیان داشت: بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تجاوز از سرعت مجاز اعلام شده است .

سرهنگ کریمی در پایان اظهار داشت : برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

مصالحه ۷۱ درصدی پرونده های مشاوره در اصفهان

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، گفت : با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری کلانتری های کلانشهر اصفهان، ۷۱درصد پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره به مصالحه ختم شده است.

سرهنگ “حسن یاردوستی” گفت : بحمداله با تلاش موثر کارشناسان مشاوره کلانتری های اصفهان مصالحه طی شهریور ماه امسال تعداد ۸۵۴ فقره پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های این کلانشهر ارجاع شد که تعداد ۶۰۷ پرونده از پرونده های ارجاع شده به مصالحه ختم شد و ۳۸۳ نفر به صورت حضوری از خدمات مشاوره ای کارشناسان بهره بردند.

وی با اشاره به نقش مشاوران فعال پلیس در کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد: با توجه به تنوع و همه گیری آسیب ها خصوصاً در قشر جوان و نوجوان، خدمات مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها توانسته است تاثیر قابل تاًملی برپیشگیری از بروز و شیوع این آسیب ها داشته باشد .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در ادامه با اشاره به نقش مراکز مشاوره در پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود: یک واحد مشاوره قوی و توانمند می تواند نقش بسیار ارزنده ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش بار قضائی داشته باشد.

سرهنگ یاردوستی در پایان با اشاره به مصالحه ۷۱درصدی پرونده های ارجاعی به واحدهای مشاوره مستقر در کلانتری ها گفت: نزاع و درگیری و مشکلات خانوادگی بیشترین حجم پرونده ها را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس مرکز استان در پایان اظهار داشت: مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری ها در جهت حفظ و تامین بهداشت روانی و ایجاد زمینه های رشد همه جانبه اعضای خانواده و در راستای نگرش جامعه محوری پلیس ، با بکارگیری کارشناسان مجرب و متخصص توانسته است در جهت پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی خانواده هاو ارتقاء سطح بهداشت وسلامت روانی افراد بسیار موفق عمل کند.

کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمیرم

فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” ازکشف یک محموله اسباب بازی و لوازم کودک قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” گفت : ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “رئیسیان” شهرستان “سمیرم” حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک دستگاه کامیون کشنده رنو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد:در بازرسی از این خودروتعداد ۱۴۰ کارتن اسباب بازی ولوازم کودک فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد .

سرهنگ براتی با اشاره به اینکه در این زمینه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد بیان داشت : کارشناسان مربوطه ارزش محموله کشف شده را دو میلیارد ریال اعلام کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد : خرید کالای قاچاق به تولیدات داخلی کشور ضربه خواهد زد که نیروی انتظامی در این خصوص با این افراد سودجو به شدت برخورد خواهد کرد و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

 واژگونی سواری سمند با یک کشته و یک مجروح

در اثر واژگون شدن یک دستگاه سواری سمند در آزاد راه امیرکبیر یک نفر فوت و یک نفر مجروح شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راه “کاشان-اصفهان” ساعت دو و ۳۰ دقیقه بعدازظهر روز گذشته از واژگون شدن یک دستگاه سواری سمند در آزاد راه “امیرکبیر” باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثراین حادثه رانندگی یک نفر از سرنشینان خودرو جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر به شدت مجروح که به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ کریمی بیان داشت : کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کرده اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان از رانندگان خواست : با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی شما را فراهم می کند خودداری کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا