شهر و جامعهعناوین اخبار

همایش ملی خلاقیت و نوآوری شهری «بافت میانی»در اصفهان برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محمدعلی ایزدخواستی به اهداف شکل‌گیری و ایجاد مرکز نوآوری و خلاقیت شهری در مدیریت شهری اصفهان اشاره و اظهار کرد: این مرکز به منظور تزریق طرح‌ها و ایده‌های جدید و غنی شده به بدنه شهری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تمام شهروندان نمی‌توانند مدیران اداره یک شهر باشند، تصریح کرد: با ایجاد مرکز نوآوری و خلاقیت در شهرداری اصفهان، زمینه مشارکت اجتماعی مردم در مدیریت شهری با ایده‌پردازی فراهم شده است.

مدیر مرکز نوآوری و خلاقیت شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: ایده در حالی که زیربنای دانش، پژوهش و فناوری است، در راس این سه حوزه نیز قرار دارد که باید آن را به خدمت گرفت.

وی اصل مسئله را رسیدن به ایده‌های ناب دانست و افزود: در این مرکز علاوه بر دریافت ایده‌های جدید از کانال‌های مختلف، به پرورش ایده‌ها با کمک دانش نیز پرداخته می‌شود تا ایده‌های غنی شده به مدیریت شهری تزریق شود.

ایزدخواستی به یکی از راه‌های ایده‌پروری اشاره و اضافه کرد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی و همایش‌ها و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات اساتید و نخبگان و همراهی کردن صاحبان ایده از دیگر وظایف این مرکز است.

وی اضافه کرد: در همین راستا نخستین همایش ملی «بافت میانی» برای حفظ و انسجام بافت شهری و توسعه پایدار شهری و دستیابی به مبانی نظری شهر خلاق در فروردین ماه سال آینده در اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر مرکز نوآوری و خلاقیت شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: دریافت ایده، غنی‌سازی و تبدیل آن به طرح و در نهایت ارائه به بدنه شهری در مدت زمانی کوتاه از جمله اهم وظایف این مرکز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا