شهر و جامعهعناوین اخبار

هفته ناجا فرصتی جهت جلب اعتماد عمـــــــــومی و افزایش مشارکت مردمی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان ، در اولین روز از هفته نیروی انتظامی ، سرهنگ “احمد مقامی” در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته ناجا با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای انقلاب اسلامی ، شهدای دفاع مقدس به جهت دلاوری ها و رشادت های مخلصانه این عزیزان جان بر کف و شهدای عرصه نظم وامنیت ، ضمن تبریک هفته ناجا اظهار داشت : مردم در نظام جمهوری اسلامی بدنه نیـــــروی انتظامی هستند و پلیس چیز جدایی از مردم نیست که شعار هفته ناجا نیز ،همه با هم برای امنیت و آرامش ، نامگذاری شده است .

وی در تبیین این شعار اظهارداشت: در جامعه رو به رشد و توسعه یافته ، نظم و امنیت مطلوب و پایدار بدون مشارکت جدی و مسئولیت پذیری مردم حاصل نمی شود.

این مسئول انتظامی، نظم و امنیت پایدار را از مبانی مهم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع برشمرد وتصریح کرد: مشارکت مردمی در امنیت یکی از مصادیق مشارکت در توسعه ملی است زیرا توسعه همه جانبه بدون برقراری نظم و امنیت همه جانبه ممکن نخواهد بود.

سرهنگ مقامی تاکید کرد: هفته ناجا فرصتی مناسب جهت جلب اعتماد عمـــــــــومی و افزایش مشارکت مردمی ، ارتقاء سرمایه های اجتماعی پلیس و افزایش احساس امنیت ، مسئولیت پذیری ، پاسخگویی ، مطالبات مردم ، همبستگی ملی ، هماهنگی و همکاری با صاحبنظران ، علماء و اندیشمندان قدر دانی و تجلیل از خدمات پلیس توسط مردم وقدردانــــــی از پیشکسوتان و خانواده های محترم شهداء در تأمین و آرامش جامعه است .

مقامی بیان داشت : این شاخص ها از مسائل مهم اجتماعی است که بایستی با توان تخصص و دیدگاههای علمی صاحبان فکر و اندیشه ، مسیر فعالیت را در جهت تحکیم و توسعه امنیت و انظباط اجتماعی گسترش دهیم

وی هفته ناجا را فرصتی دانست که با بهره برداری از توان و ظرفیت های درون سازمانی و همکاری با سایر دستگاههای اجرایی و اقشار اجتماعی ، می توان امنیت و آرامش را در جامعه ارتقاء دهیم و ادامه داد: با اقتار ، همدلی و همزبانی امنیت و آرامش را افزایش می یابد.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان در پایان پلیس را اصلی ترین مسئول نظم و امنیت در جامعه دانست ودر بین نمازگزاران حاضر و در دیدار چهره به چهره با آنان گفت و گو و به سوالات آنان پاسخ داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا