شهر و جامعهعناوین اخبار

آموزش قوانین رانندگی باید از پائین ترین سن افراد انجام شود

سرهنگ” حسین حسین زاده”در همایش همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک  گفت: وقتی افسران پلیس، اساتید دانشگاه ها و معلمان دورهم نشستند و در مورد اینکه چرا در سال ۱۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند بحث و تبادل نظر کردند نهایتاً به این نتیجه رسیدند که اگر می خواهیم در آینده افراد قانونمندی در حوزه ترافیک داشته باشیم باید آموزش قوانین رانندگی از پایین ترین سن افراد انجام گیرد.

وی افزود: کودکان ما هم باید یاد بگیرند که در آینده اگر راننده شدند قوانین رانندگی را رعایت کنند و هم یاد بگیرند که در مسافرت ها اگر تخلفی از سوی پدرانشان در حال رانندگی رخ داد محترمانه به آنان تذکر بدهند که حتماً قوانین را رعایت کنند.

این مقام مسئول به کشته شدن هزار نفر در تصادفات جاده ای استان به دلیل خستگی و خواب آلودگی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه روز گذشته نیز در آزاد راه کاشان با حادثه تلخی روبرو بودیم که در آن یک دستگاه خودروی سواری به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده از جاده منحرف و دچار واژگونی شد و پس از آن نیز خودرو آتش گرفت و یک بچه سه ساله در این حادثه دلخراش فوت کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: پلیس راه دائماً در جاده ها حضور دارد و مراقب هستند تا جلوی تخلفات رانندگان را بگیرند اما تصورش را بکنید اگرکسی کمربند ایمنی را نبسته باشد و خودروی وی در سرعت ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلومتر دچار حادثه شود با شیشه ماشین برخورد کرده و پس از آن بین ۷۰ تا ۱۰۰ متر به جلو پرتاب می شود و حادثه دلخراشی رخ می دهد و اگر تمام سرنشینان به بستن کمربند ایمنی عادت کنند قطعاً از این گونه اتفاقات می توان جلوگیری کرد.

این مقام انتظامی افزود: انتظار ما از همیاران پلیس این است که با رعایت قوانین رانندگی و اهتمام داشتن به تذکر به والدین خود به پلیس در امر نظم و امنیت ترافیک کمک کنند و پلیس هم تلاش می کند که با همکاری همه نهادها و سازمان ها فضای امنی را برای دانش آموزان فراهم نماید و انشاء اله این نونهالان امروز جامعه را از ما تحویل گرفته و بهتر از ما اداره نمایند.

سرهنگ رضا رضایی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیز گفت: از سال ۸۴ که طرح همیاران پلیس با همکاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در سطح کشور راه افتاده است تا کنون با همدلی و همراهی این عزیزان شاهد کاهش ۱۰ هزار کشته در راه های شهری و برونشهری بودیم.

وی افزود: امیدواریم با توجه تمام همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک مقررات رانندگی در تمام ابعاد زندگی جاری و ساری شود و با کمک این نونهالان عزیز آینده ایران اسلامی را بهتر از این رقم بزنیم و سال به سال کشته کاهش کشته ها در تصادفات جاده ای و شهری باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا