شهر و جامعهعناوین اخبار

شهرداری در انجام مسئولیت‌هایش لحظه‌ای کم‌فروشی نمی‌کند

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان،‌ منطقه ۱۱ شهرداری میزبان یازدهمین دیدار بی‌واسطه شهردار اصفهان و معاونان وی با مردم بود دیداری که طی هفته‌های گذشته و در راستای اجرای نهضت پاسخگویی مدیران شهرداری منجر به افزایش رضایت شهروندان از فعالیت‌های شهرداری بوده و دیوار بی‌اعتمادی مردم به مسئولان این نهاد را روز به روز کوتاه‌تر کرده است.

در نخستین بخش از این دیدار معتمدان منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در سالن کنفرانس شهرداری این منطقه با شهردار اصفهان سر یک میز نشسته و دغدغه‌های خود برای افزایش کیفیت زندگی در محلات منطقه ۱۱ را مطرح کردند.

کمبود فضای ورزشی را می‌توان از مهم‌ترین دغدغه‌‌های معتمدان منطقه ۱۱ دانست چرا که اهالی این منطقه بر این باورند که رهنان زمانی سرآمد و مهد ورزش اصفهان بوده و اکنون نیز استعدادهای ورزشی در محلات منطقه ۱۱ از جمله رهنان،‌ لیمجیر و … فراوان است و فضایی برای شکوفایی این استعدادها وجود ندارد و از سویی دیگر نیز جمعی از فرهنگیان این منطقه نبود فضای ورزشی کافی را دلیل افزایش آسیب‌های اجتماعی دانستند.

ساماندهی قبرستانی برای غرب اصفهان نیز از دیگر دغدغه‌های معتمدان منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان بود که در دیدار با شهردار اصفهان مطرح شد و در این راستا بسیاری از معتمدان خواستار راه‌اندازی گورستان جامعی برای غرب اصفهان شدند.

لزوم ساماندهی کارگاه‌های ریخته‌گری منطقه ۱۱

فعالیت‌ کارگاه‌‌های ریخته‌گری نیز از دیگر مشکلات شهروندان اصفهانی در منطقه ۱۱ بود که از زبان معتمدان آنها در دیدار با شهردار اصفهان مطرح شد و این افراد به نمایندگی از مردم خواستار ساماندهی این امر شدند.

مدارس فرسوده، ساخت سینما، ساخت استخر و … نیز از دیگر درخواست‌های معتمدان منطقه ۱۱ از شهردار اصفهان بود.

اما بخش زیادی از سخنان معتمدان محلی منطقه ۱۱ نیز به قدردانی از شهردار اصفهان در خصوص پیگیری برگزاری نماز جمعه در رهنان اختصاص یافت که در نهایت شهروندان این منطقه به پاس قدردانی از شهردار اصفهان از وی با تقدیم لوح تقدیری از سوی همه اهالی قدردانی کردند.

مردم پشتی گرم زیر سر مسئولان را بردارند

در ادامه این نشست مهدی جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان بی‌توجهی بسیاری از دستگاه‌های دولتی نسبت به رفع دغدغه‌های شهروندان را از جمله مشکلات اساسی در شهر اصفهان دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری طی سال‌های اخیر به عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کرده و پروژه‌های زیادی را در مناطق و محلات مختلف شهر اصفهان ایجاد کرده است، گویا پشتی گرم زیر سر مسئولان دیگر دستگاه‌ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید مطالبات خود را با دیگر مسئولان نیز در میان بگذارند، اضافه کرد: شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی آمادگی خود را به اندازه سهم خود و حتی فراتر برای افزایش کیفیت زندگی شهروندان اعلام می‌کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهروندان باید باور داشته باشند که چنانچه برای تحقق مطالبات خود از دستگاه‌های دولتی درخواست نداشته باشند مُهر برخورداری بر پیشانی اصفهان می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در برخی از مناطق برای اجرای یک پروژه باید ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان برای دریافت مجوز از دیگر نهادها صرف کند، اضافه کرد: برای مثال می‌توان به مشکلات ایجاد شده در خصوص ورزشگاه بزرگ غرب اصفهان اشاره کرد که مشکلات زیادی را برای شهرداری ایجاد کرده‌ و تغییر کاربری آن همچنان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی است.

شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان لحظه‌ای کم‌فروشی نکرده است

جمالی‌نژاد همچنین با تاکید بر اینکه شهرداری در حوزه ارائه خدمات به شهروندان لحظه‌ای کم‌فروشی نکرده است، افزود: تعطیلات در حوزه کاری ما معنایی ندارد و به صورت شبانه‌روزی به فعالیت مشغول هستیم.

وی بسته‌های تشویقی شهرداری اصفهان برای رونق ساخت و ساز را در واقع رونق اقتصادی درونی دانست و بیان کرد: این طرح بهترین فرصت برای شهروندان کم‌درآمد است ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که در طرح بسته‌های تشویقی بخشی نیز برای افراد کم‌درآمد در زمینه تهاتر اختصاص داده‌ایم که شهروندان زمین‌های مرده خود را به ازای پرداخت هزینه‌های پروانه ساختمان واگذار کنند.

شهردار اصفهان در ادامه از مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان خواست تا پایان سال جاری با مشارکت شهروندان دو زمین روباز ورزشی را در این منطقه برای استفاده عمومی راه‌اندازی و به شهروندان تقدیم کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نهضت آسفالت در منطقه ۱۱ شهرداری در سال جاری بیش از دیگر مناطق مورد توجه بوده است، تصریح کرد: از این رو روکش آسفالت معابر فرعی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع به مبلغ ۴ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال انجام شده و همچنین روکش آسفالت خیابان اصلی شهدای لیمجیر به مساحت ۲۲ هزار مترمربع به مبلغ ۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال اجرا شده است.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: روکش آسفالت خیابان اصلی شهدا از خیابان مطهری تا خیابان امام رضا (ع) به مساحت ۵ هزار و ۹۴۰ متر مربع به مبلغ یک میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال نیز از دیگر پروژه‌های اجرایی شده در این زمینه بوده است.

وی تکمیل ساختمان انبار خدمات شهری منطقه ۱۱ با هزینه دو میلیارد و ۳۱۹ میلیون ریال، بازگشایی و ساماندهی فاز اول خیابان فضیلت با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال و تجهیز و افتتاح ورزشگاه طیب را از دیگر پروژه‌های اجرایی شده در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اعلام کرد و گفت: همچنین تملک و احداث پارک شهید اشرفی اصفهانی به متراژ ۶۰ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال از پروژه‌‌های در دست اجرای این منطقه شهرداری است.

شهردار اصفهان تملک و احداث خیابان مجاور پارک شهید اشرفی اصفهانی به طول ۱۳۲ متر و با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، احداث مرکز فرهنگی مجاور گلزار شهدای رهنان با زیربنای سه‌هزار و ۱۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی را نیز از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرداری اصفهان در منطقه ۱۱ دانست.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی مجموعه فرهنگی دارالقرآن کریم رهنان در زمین ۴۳۳ متر مربعی، مرمت حمام تاریخی رهنان با اعتبار ۱۳ میلیارد ریالی و احداث پارک شهاب لیمجیر به مساحت ۷ هزار هکتار و اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی نیز از پروژه‌های در دستور کار این منطقه شهرداری است.

دامپروری در منطقه ۱۱ مشکل‌آفرین شده است

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان کمبود سرانه فضای سبز نداریم، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که تعداد پارک‌ها، ملاک سنجش میزان فضای سبز نیست ضمن اینکه پارک امام رضا (ع) در منطقه ۱۱ با بسیاری از پارک‌های شهر اصفهان با توجه به اصول و استانداردها و مساحت برابری می‌کند.

احمدرضا مصور با بیان اینکه رهنان محرومیت‌های زیادی داشته که از سال ۸۰ تاکنون که به شهر اصفهان الحاق شده بسیاری از این محرومیت‌ها برطرف شده است، گفت: در حال حاضر رهنان منطقه محروم محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۱ مشکلاتی را در حوزه کشاورزی و دامپروری داریم، افزود: البته کشاورزی در شهر اصفهان امری عادی است اما دامپروری به لحاظ بهداشتی مشکلات زیادی را ایجاد کرده که اغلب صاحبان احشام بومیان منطقه ۱۱ نیستند و در این خصوص نیز اقداماتی صورت خواهد پذیرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان بافت فرسوده و کارگاه‌‌های ساخت مبل را نیز از دیگر مشکلات منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: اقتصاد خانواده‌های منطقه ۱۱ به شدت با صنعت مبل گره خورده و این در حالی است که کارگاه‌های ساخت مبل در خانه‌های شهروندان منطقه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: از این رو در نظر داریم با توجه به جانمایی شهرک مبل کارگاه‌های ساخت مبل را در منطقه کارگاهی امیرکبیر ساماندهی کنیم و فروشگاه و نمایشگاه مبل را در منطقه ۱۱ داشته باشیم.

بافت فرسوده منطقه ۱۱ امکان توسعه را کاهش داده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز در این دیدار منطقه ۱۱ را از مناطق حاشیه‌ای شهرداری اصفهان عنوان کرد و گفت: بیشتر املاک این منطقه قولنامه عادی و دارای مادر سند است و کاربری‌های اراضی کشاورزی در داخل و خارج از منطقه زیاد است.

سید جمال‌الدین صمصام‌شریعت با بیان اینکه بافت‌های فرسوده منطقه ۱۱ نیز قابل توجه است، ابراز داشت: امکان توسعه این منطقه محدود است و اکثر اراضی باقی‌مانده در طرح اراضی کشاورزی داخل محدوده به صورت موروثی است و ارث و میراث تقسیم شده بین ورثه مشکلاتی را در حوزه ساخت و ساز ایجاد کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اکثر درخواست‌های شهروندان این منطقه در حوزه شهرسازی با قوانین مطابقت نداشته است، افزود: برخی از پرونده‌ها نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا