تیتر دوعناوین اخبار

سفر ۵۷ وزیر و مدیر ارشد به نقاط مختلف کشور درهفته گذشته

معاونان رئیس جمهوری، وزرا و معاونین آنها هفته گذشته به منظور رسیدگی به مشکلات و مطالعه میدانی کاستی ها و نیازهای شهرها و روستاها ۵۷ سفر به نقاط مختلف کشور داشتند و همزمان وزیر بهداشت سفری پر کار به خوزستان داشت .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا،در سفر دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان خوزستان ،او در قالب کاروان نورآوران سلامت به شهرستان آبادان سفر کرد و در روستای ابوشانک لباس جراحی به تن و وارد اتاق عمل شد.
دکتر هاشمی ۱۲ بیمار روستای ابوشانک را تحت عمل جراحی آب مروارید چشم و تومور چشمی قرار داد.
طرح نورآوران سلامت از آذرماه امسال سه کلینیک سیار چشم و دندان و اتاق عمل سیار در روستای ابوشانک آبادان مستقر کرده است.
مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت در محل روستای ابوشانک آبادان در گفت و گویی اظهار کرد که از چهارم آذرماه تا روز جمعه ای که گذشت ۲۴۳ عمل جراحی چشم توسط پزشکان حاضر در طرح نورآوران سلامت در روستای ابوشانک انجام شده است.
کلینیک های سیار طرح نورآوران سلامت تا ۱۵ اسفندماه در روستای ابوشانک آبادان مستقر و پس از آن از ۱۵ فروردین به یکی از روستاهای محروم استان قم اعزام می شوند.
بنیاد خیریه نورآوران سلامت با راه اندازی سیستم درمانی قابل حمل و متحرک، خدمات درمانی را در مناطق محروم ارائه می کند.
کلینیک متحرک دندان پزشکی و چشم پزشکی و اتاق عمل چشم این خیریه اولین تجربه ساخت این نوع واحدهای درمانی قابل حمل در ایران بوده است.
در سفرهای مجموعه نورآوران سلامت ، تریلرهای سیار حامل تجهیزات ، برای مدت چندماه در یک منطقه محروم مستقر می شوند و تیم های درمانی شامل دندانپزشک، چشم پزشک و اپتومتریست و سایر اعضا به محل اعزام شده و خدمات درمانی دندانپزشکی و چشم پزشکی رایگان ارائه می دهند.
کلیه خدمات دندان پزشکی و نیز خدمات چشم پزشکی اعم از معاینه ، تحویل دارو، عینک و جراحی به رایگان انجام می شود.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سفر دو روزه خود به خوزستان از روند احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان دیدن کرد و با افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طالقانی آبادان تلاش کرد در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت یک بیمارستان فوق تخصصی در خرمشهر حضور یابد.
خلاصه ای از گزارش سفر وزرا و مدیران ارشد دولت در هفته ای که گذشت به شرح ذیل است:
** شنبه ۲۴ بهمن
بوشهر- نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: پایگاه ورزش قهرمانی در۲۴ استان کشور تجهیز شده است و برای تجهیز پایگاههای هفت استان دیگر نیز در ابتدای سال آینده تامین اعتبار می شود.
کرمان – سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری گفت: ۸۲ درصد روستاهای کشور دارای جاده و ۵۸ درصد دارای گاز هستند اما جمعیت روستایی از سال ۸۳ تاکنون هفت درصد کاهش داشته است.
تبریز- علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه این شرکت متولی تامین کالاهای اساسی کشور است، گفت: کمترین نوسان قیمت کالاهای اساسی را در دولت تدبیر و امید داشتیم.
اصفهان- سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه گفت: مرکز نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ها بویژه در فرودگاه ها، ویزای ۳۰ روزه برای ۱۸۰ کشور جهان صادر می کند.
کاشان- شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سعی کرده ایم با شناسایی مسائل و مشکلات موجود و بررسی دقیق وضعیت زنان و خانواده، به شناخت مباحث ضروری و اقدام فوری برسیم تا آنها را کانون توجه و حساسیت متولیان امور و افکارعمومی و جامعه قرار دهیم.
مشهد – رضا انجم شعاع معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو گفت: این مجموعه در حوزه های مختلف دو هزار و ۷۰۰ پرونده اعم از اختلاف و جرایم در دست پیگیری در مراجع قضایی دارد .
اردبیل – حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: امسال طی ۹ ماه حدود ۲۹۵ هزار تن مواد لبنی به خارج از کشور صادر شده است.
شیراز- سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گرایش جامعه به شعر کم رنگ شده است گفت: مردم ما کمتر شعر می خوانند و این برای ذائقه ایرانی رویداد بدی است چون جامعه از ایرانی بودن خود تهی می شود.
بوشهر- سید نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان گفت: فکر نمی کنم کی روش استعفا داده باشد، زیرا طبق قرارداد به فعالیتش ادامه می دهد و وزارت ورزش و جوانان از وی حمایت می کند.
**یکشنبه ۲۵ بهمن
زاهدان- سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۵۵ هزار و ۲۵۴ عنوان کتاب چاپ اول و چاپ مجدد در ۱۰ ماه گذشته در سراسر کشور منتشر شده است.
** دوشنبه ۲۶ بهمن
قزوین- معاون وزیر اطلاعات گفت: امروز جمهوری اسلامی به بازیگری قدرتمند و موثر در معادلات جهانی تبدیل شده، به گونه ای که حل بسیاری از مسائل و مناقشات بویژه در منطقه، بدون حضور و جلب نظر ایران ممکن نیست و این جایگاه نتیجه گفتمان انقلاب و قدرت جمهوری اسلامی است.
سمنان – عیسی منصوری معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رشد اقتصادی باید با محور اشتغال مدنظر قرار گیرد تا به توسعه منجر شود.
سنندج – حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید این است که کارهای مردم را به خود آنان واگذار می کند، گفت: دولت های مختلف این شعار را همواره سر می دهند اما دولت یازدهم در عمل فعالیت های مردم را به خود مردم واگذار کرده است.
قزوین- علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، برجام را نتیجه حمایت های رهبر معظم انقلاب، تدبیر دولت و پایداری ملت ایران دانست وگفت: با این پیروزی بزرگ که در پرتو دیپلماسی هوشمندانه جمهوری اسلامی به ثمررسید، ضمن حفظ دستاوردهای هسته ای، فضای لازم برای تعامل سازنده با جهان فراهم شده است.
اردبیل – احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: پرونده مسکن مهر تا سال آینده با بهره برداری از ۳۵۰ هزار واحد مسکن در حال ساخت در نقاط مختلف کشور، بسته می شود.
شیراز- محمد رضا داود آبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنر مقوله ای اختصاصی و انحصاری نیست بلکه تمام افراد می توانند از طریق آثار هنری و ادبی، اندیشه و دیدگاه خود، پیام آور صلح، عدالت و برابری باشند.
شیراز- سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نیکوکاری بانوان در عرصه سلامت، زیباترین حضور آنان در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی است.
کرمان- معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احیای تالاب جازموریان موضوعی ملی و دارای اهمیت ویژه است و دانشگاه کرمان می تواند در مدت زمانی کوتاه، طرحی جامع بر اساس الگوی احیای تالاب ارومیه انجام دهد.
سنندج- حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه یکی از پایه های توسعه مناطق کمتر توسعه یافته است و با حمایت دولت می توان به رشد مطبوعات محلی و تاثیر بر توسعه کمک کرد.
** سه شنبه ۲۷ بهمن
ارومیه – محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان گفت: مراحل ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر ارومیه با تامین اعتبارات لازم تا دهه فجر سال آینده به پایان رسیده و به بهره برداری می رسد.
اهواز – ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو گفت: حضور وزیر منابع آب و محیط زیست الجزایر در ایران فصل جدیدی برای همکاری در زمینه سد سازی، نیروگاه های برق آبی، بحث آب و فاضلاب، شبکه های آبیاری و زهکشی است.
مهاباد – محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در جریان سفر به شهرستان بوکان با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ نخستین شهید اهل سنت مدافع حرم آذربایجان غربی ادای احترام کرد.
یاسوج – علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: تدابیری اندیشیده شده که ۵۰ هزار آموزشیار سوادآموزی که با این سازمان همکاری می کنند در سال ۹۵ و پس از هماهنگی با نهادهای مربوطه بیمه سلامت رایگان شوند.
مشهد- حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: بازگشت ایران به تعاملات و مذاکرات جامعه بین المللی و بازگرداندن قدرت به دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از مهمترین دستاوردهای پیروزی اخیر دولت در مذاکرات هسته ای بود.
چابهار- معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر رعایت قوانین حفاظت محیط زیست و اخذ مجوزهای زیست محیطی قبل از اجرای طرح ها تاکید کرد و گفت: دولت اجازه اجرای طرح های مضر برای محیط زیست را در هیچ نقطه ای از کشور نمی دهد.
ارومیه- امیر رضا خادم معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: آموزه های قرآنی و مذهبی زمانی ارزش و جایگاه خود را پیدا می کند که به همراه تربیت اسلامی و اعتقادی باشد.
یاسوج – علی باقر زاده معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: ۹۰ درصد از برنامه های سوادآموزی در کشور با مشارکت مردم انجام می شود.
ایلام – سید ابوالفضل رضوی معاون مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت از طرح های تعاونی و مشارکتی با اعطای تسهیلات کم بهره و بدون کارمزد در مناطق محروم و روستایی حمایت و پشتیبانی می کند.
** چهارشنبه ۲۸بهمن
قم – معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:اینک که افراط گرایی، خشونت و بی اخلاقی به پرچم داری نااهلان، تصویری کذب از دین به نمایش گذاشته است، وظیفه داریم تا زیباترین جلوه های حیات بخش اسلام را معرفی و ترویج کنیم.
مشهد- اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ۲۵ درصد کشاورزی کشور به صورت پیشرفته و مکانیزه و بقیه نیز به صورت سنتی و خانوادگی انجام می شود.
مشهد- الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری به منظور بررسی راهکارهای چابک سازی اقتصاد عصر چهارشنبه وارد مشهد شد.
بجنورد- محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال کتاب های درس پایه دهم را تغییر خواهیم داد.
قشم- علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ سازی خمیرمایه ساختن جامعه ای مطلوب و بهترین راه برای فرهنگ سازی، استفاده از زبان هنر است.
گرگان – احمد اصغری مهرابادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه مسکن مهر از تعدیل شرایط واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی در کشور خبر داد و گفت: این مصوبه هیات دولت هفته آینده برای اجرا به استان ها ابلاغ می شود.
زاهدان- محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جذب و بکار گیری ۳۵ هزار پرستار در برنامه پنجم توسعه موجب کاهش نرخ بیکاری در کشور شد.
مشهد- حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفت: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر و ایجاد زیر ساختهای لازم در این حوزه است.
** پنجشنبه ۲۹ بهمن
گناوه- محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید منجر به افزایش رضایت مندی مردم به نظام شده است.
بوشهر- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود موفقیت اجرای برنامه های طرح نظام سلامت دراستان بوشهر، اما هنوز در زیرساخت های درمانی این استان کمبودهای جدی وجود دارد که باید تقویت شود.
اهواز – سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اینک ۲۴ میلیون نفر از مردم حاشیه شهرها و مناطق روستایی کشور تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند که این موفقیت حاصل اجرای طرح تحول نظام سلامت در سال های اخیر بوده است.
ساری- محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی رشته تخصصی پزشک خانواده درهشت دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در سال جاری خبرداد.
دزفول – نخستین بیمارستان شهرستان ۷۴ هزار نفری گتوند در شمال خوزستان روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
همدان- امیر حسین دوایی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استفاده از توان حوزه ICT راه ایجاد اشتغال برای نسل جدید است.
بیرجند – محمد میرزا بیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر مراکز بهداشتی و درمانی کشور با کمبود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر پرستار رو به روست در حالیکه پرستار بیکار نداریم.
آبادان – علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تملک بنگاه های اقتصادی از سوی بانک ها به دلیل بدهی متوقف شده و بانک ها حق تصاحب شرکت های صنعتی بدهکار را ندارند.
** جمعه ۳۰ بهمن
آبادان – سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی گفت : تجمیع بیمه ها از راهبردهای موثر ساماندهی حوزه سلامت به ویژه بخش درمان و کنترل هزینه ها و مراقبت از بیت المال است.
قشم- سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: قهرمانی تیم فوتبال هنرمندان ایران در دومین دوره جام جهانی فوتبال هنرمندان، در حقیقت موفقیتی برای همه ایرانیان است.
بندرعباس – سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تشکیل اتاق های فکر استانی در دانشگاه ها ، گفت: اتاق های فکر کانونی برای بررسی چالش های کشور است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا