پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

دیدار مسئولین دفترتبلیغات اسلامی اصفهان با خانواده های شهدای مدافع حرم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به همراه به همراه معاونین خود با حضور درمنزل شهید جمشیدیان با خانواده چهار تن از این شهداء که همسران ایشان از دانش پژوهان مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بودند در فضایی صمیمی با آنها گفتگو کرد.

درابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر صافی سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) با اشاره به آیه شریفه ۱۶۹ از سوره آل عمران که خداوند می فرماید: «وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ»،«ومپندارید آن کسانی راکه کشته شده اند در راه خدا مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند» شهدای مدافع حرم رامصداق بارز این آیه برشمرد.

وی در این دیدار به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دررابطه با شهدای مدافع حرم اشاره کرد که ایشان می فرمایند:«حقیقتاً هم شهدای شما، هم خانواده‌ها، ‌پدران، مادران و فرزندان آنان، حق بزرگی بر گردن همهیملت ایران دارند. این شهدا امتیازاتی دارند؛ یکی این است که اینها از حریم اهل بیتدرعراق و سوریه دفاع کردند ودراین راهبهشهادترسیدند.»

حجت الاسلام والمسلمین صافی به ویژگی های دیگر شهدای حرم در کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد که ایشان می فرمایند: «امتیاز دوم این شهدای شما این است که اینها رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگراینها مبارزه نمیکردند، این دشمن می‌آمد داخل کشور… اگر جلویش گرفته نمیشد، ماباید اینجادرکرمانشاه و همدان و بقیه‌ی استانها بااینها میجنگیدیم … امتیاز سوم هم این است که اینهادرغربتبهشهادترسیدند. این هم یک امتیازبزرگی است.»

وی در ادامه به معرفی خانواده های شهدای مدافع حرم پرداخت وگفت: حضور خانواده های این شهدا دربین دانش پژوهان مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مایه مباهات وافتخار است.

انس با قرآن، علاقه غیر قابل وصف به حضرت زهرا (سلام الله علیها) والتزام به ولایت فقیه از شاخصه های بارز شهید موسی جمشیدیان

در ادامه این دیدار همسر شهید موسی جمشیدیان از طلاب سطح سه مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) در وصف همسر شهیدش چنین می گوید: از ویژگی های بارز شهید انس با قرآن بود تا آنجا که ملزم بودند هر روز صبح ها قبل از رفتن به محل کار خویش قرآن کریم را باز نموده وقرائت نماید و درآیات الهی تأمل کند وبدون اینکه کسی حتی پدر ومادر ایشان بدانند دوازده جزء از قرآن کریم را حفظ کردند.

وی از خاطرات انس شهید با قرآن می گوید: در یکی از روزها که مشغول تلاوت وتأمل در قرآن بودند مرا صدا زدند وگفت به این آیه بنگر آیه ۱۰ از سوره صف که خداوند می فرماید: «یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى‏ تِجَارَهٍ تُنجِیکُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ  تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِى سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَ أَنفُسِکُمْ ذَ لِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ»،«اى کسانى‏که ایمان آورده‏اید، آیا شما را بر تجارتى که از عذاب دردناک (قیامت) نجاتتان دهد، راهنمایى کنم؟ به خدا و رسولش ایمان آورید و با اموال و جانهایتان در راه خدا جهاد کنید که این براى شما بهتر است اگر بدانید» من از خدا می خواهم که من هم از مصادیق این آیه باشم ودعایش این بود «اللّهماخْتِمْلَنَابِالسَّعَادَهِوالشَّهَادَهِ».

همسر شهید به دیگر ویژگی های شهید اشاره کرد وگفت: ایشان به نماز اوّل وقت آن هم به جماعت اهتمام  خاصی داشت  و همچنین التزام  ویژه ای به ولایت فقیه داشت و همیشه پیگیر سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بود و همچنین علاقه غیرقابل وصف شهید به حضرت زهرا(سلام الله علیها)داشت تا حدی که همیشه ایشان را با لفظ مادرم خطاب می کرد و همیشه می گفت از خدا می خواهم به من سه دختر عطا کند و نام هر سه را فاطمه خواهم گذاشت و همچنین نظم ایشان درامور را می توان از شاخصه های بارز این شهید بر شمرد.

حاضر نیستم لحظه ای درد فراق دوریار شهید را با تمام لحظات عمر قبل ازشهادت ایشان عوض کنم

در بخش دوم این دیدار همسر شهید کمیل قربانی از خاطرات اش با شهید می گوید: شهدا شباهت های زیادی به همدیگر دارند مثلاً اهل ذکر ومناجات بودن وانس با قرآن از ویژگی های مشترک بین شهداست اما هر کسی به دید خود شهیدش را وصف می کند، شهید قاسمی نیز با قرآن مأنوس بود و حافظ قرآن بودند چرا که در جلسه خواستگاری از شرط بنده به عنوان مهریه که حفظ قرآن بود یکه خورد و پس از قبول آن به این امر اهتمام ورزید ودرتمام لحظات ودر فراغت به مرور قرآن کریم مشغول بود.

وی در ادامه گفت: شهید از تواضع  و محبت  عجیبی  نسبت به خانواده برخوردار بود و همیشه درامورمنزل کمک کاربنده وخانواده بودند. وی معتقد است محبت ایشان که نشان از ایمان ایشان بود و وابستگی بیشتری به دنبال داشت تا حدی که حاضر نیستم لحظه ای شیرینی پس از عقدم را با تمام لحظات قبل از عقدم عوض کنم وهمچنین حاضر نیستم لحظه ای درد فراق از شهید را به تمام  لحظات عمرم قبل از شهادت ایشان عوض کنم.

با تمام وجود در خدمت به خلق بود

در بخش سوم این دیدار همسر شهید محسن حیدری از مهمان نوازی شهیدشان می گوید و خدمت به خلق را از ویژگی های بارز ایشان ذکر می کند ومی گوید:خدمت به خلق از  هر جنبه اش،مادی،محبتی،معنوی،دوست یا غریبه،همسایه و…آن هم در نهان که نشان از خلوص نیت او بود. همه از شاخصه های شهید بود .

وی درادامه افزود: درسی که امروز از شهدا می توان گرفت توجه به خواسته ی شهداست که اینان از تمام عشقشان نسبت به زن وفرزند گذشتند تا ولایت فقیه حفظ شود وما باید ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

لازم به ذکر است همچنین دراین دیدار از خانواده محترم شهید روح الله محرابی نیز تجلیل شد ودر پایان این دیدار صمیمانه وروحانی ضمن قرائت سپاس نامه با تقدیم هدایا از همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم تقدیر به عمل آمد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا