دسته‌بندی نشده

کودهای شیمیایی،محصولات فولادی ضد زلزله ،محصولات پتروشیمی و قیر  واردات عمده بنگلادش است

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،امیرحسین آمو در دیدار با عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی اصفهان گفت: بنگلادش طی برنامه اقتصادی می خواهد در سال ۲۰۲۱ به سطح کشورهای با درآمد متوسط برسد.

وی از طراحی ۱۰۰ برنامه مشترک اقتصادی بنگلادش با  سایر کشورها خبر داد و گفت: ایران یکی از کشورهای هدف تجاری بنگلادش است و در این راستا خواستار توسعه روابط با این ایران هستیم .

وی به نقش ژئوپلتیک ایران در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت:همکاری حمل و نقل بنگلادش و ایران می تواند در مسیر دریایی حمل کالا دنبال شود

وی خواستار راه اندازی اتاق بازرگانی مشترک ایران و بنگلادش با هدف توسعه روابط اقتصادی دو کشور شد و گفت: برگزاری نمایشگاه مشترک بین ایران و بنگلادش می تواند از جمله فعالیت های این اتاق باشد.

جباری :برقراری روابط بانکی و بیمه ایی نخستین گام عملی رابطه اقتصادی ایران و بنگلادش است

قاسم علی جباری رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین  مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با خواستار برقراری روابط اقتصادی بین بنگلادش و استان اصفهان شد و گفت:مزیت بنگلادش در تولید محصولات نساجی می تواند زمینه مشترکی با تولید کنندگان نساجی استان اصفهان ایجاد کند .

وی برقراری روابط بانکی و بیمه ایی را نخستین گام برای برقراری روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و بنگلادش برشمرد و گفت:اقدام عملی بنگلادش در برقراری روابط بانکی و بیمه ایی می تواند به توسعه روابط اقتصادی دو طرف منجر شود .

جباری خواستار تولید محصولات مشترک بویژه در بخش نساجی بین اصفهان و بنگلادش شد و گفت:این محصولات می تواند در بازارهای بین المللی عرضه و مورد استقبال قرار گیرد.

وی گردشگری را از دیگر مزیت های استان اصفهان برشمرد و گفت:برقراری خط هوایی بین داکا و اصفهان می تواند روابط اقتصادی بویژه در بخش گردشگری را تسهیل سازد.

در پایان این نشست جمعی از فعالان اقتصادی با مسوولین وزارت صنعت بنگلادش دیدار و گفتگو کردند..

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا