عناوین اخبار

ایران ابرقدرت صنایع دستی جهان است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  مسعود سلطانی فر بعداز ظهر پنچ شنبه ۲۹ بهمن در بازدید از نمایشگاه گلستان هنر در قشم اظهار داشت : ما در ایران از بین ۴۶۰ رشته صنایع دستی در ۳۶۰ رشته یا تولید کننده هستیم و یا سابقه تولید داشتیم و در رشته هایی از جمله خاتم، ملیله، منبت، معرق، قلم کاری و … سرآمد بوده و رتبه های بالایی داریم.

وی با بیان اینکه باید پتانسیل های هنری ایران به دنیا معرفی شود، افزود: در سازمان میراث فرهنگی پیگیر معرفی صنایع دستی و ظرفیت های تولید کشور به ویژه در استان ها هستیم، وی گفت: باید با حمایت از هنرهای اسلامی در کشور به رشد و توسعه این بخش کمک کرد.

سلطانی فر  اظهار داشت: صنایع دستی کشور ما با توجه به سابقه تاریخی دیرینه یکی از مهم ترین رشته های صنعتی است که دارای جنبه های هنری بسیار قوی می باشد و در دنیا ایران در کنار کشورهای چین و هند به عنوان سه ابرقدرت در این عرصه محسوب می شوند.

وی بخش بازرگانی و فروش را از مشکلات صنایع دستی عنوان کرد و افزود: در رشته های هنری و تولیدی هنرمندان خلاق و چیرده دستی کار می کنند و می بینیم که برای راه اندازی و ایجاد اشتغال در برخی از رشته ها سرمایه کم و مواد اولیه ناچیز و داخلی نیاز است و این رشته ها نه تنها ارزبری ندارند بلکه ارزآوری دارند و علاوه بر ایجاد اشتغال به رونق اقتصادی نیز کمک می کنند.

گفتنی است در نمایشگاه گلستان هنر که ۲۷ بهمن شروع به کار کرد ۲۰۰ اثر ارزشمند هنر ناب اسلامی ایرانی رونمایی شد.

در جریان بازدید سلطانی فر از نمایشگاه گلستان هنر، حمید رصا مومنی مدیر عامل منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم  و جمعی از مسئولان این جزیره حضور داشتند.  در حاشیه این بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم، به حضور بیش از ۹۰۰ ورزشکار ایرانی و خارجی در قالب تیم‌های فوتبال هنرمندان جهان، ورزش سه گانه و کاراته بانوان به جزیره قشم اشاره و تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه، فرصت مناسبی را برای آشنایی ورزشکاران با هنر برتر اسلامی ایرانی هنرمندان فراهم کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های جنبی نمایشگاه گلستان هنر اشاره کرد و بیان داشت: اجرای موسیقی اقوام مختلف کشور از جمله موسیقی ایل بختیاری، موسیقی بومی محلی و رقص حماسی کردی، نی انبان بوشهری، نمایش محلی شوشی و آتش بازی از جمله این برنامه‌هاست. حجت الاسلام موسوی اجاق، برگزاری کارگاه‌های نقاشی تذهیب و نگارگری از سوی هنرمندان برجسته کشور را از دیگر فعالیت‌های جنبی نمایشگاه گلسان هنر ذکر کرد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم در پایان ابراز داشت: به منظور معرفی هنر دست زنان و مردان جزیره قشم، چندین غرفه به صنایع دستی هنرمندان این جزیره اختصاص یافته است. گفتنی است نمایشگاه آثار هنرمندان برتر کشور شامگاه ٢٧ بهمن ٩۴ در  جزیره قشم افتتاح شده و سی ام بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قشم به کار خود پایان داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا