بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

شاخص کل بورس باردیگر کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، در معاملات امروز، یک میلیارد و ۳۸۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش سه هزار و ۱۴ میلیارد ریال در ۹۴ هزار و ۴۷۷ نوبت خرید و فروش شد.

در حالی که معاملات گروه خودرویی در فضایی مثبت انجام شده و نمادهای گروه خودرویی مانند خساپا (سایپا) و خودرو (ایران خودرو) تاثیر مثبت بر شاخص داشتند، اما نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، وانصار (بانک انصار)، کگل (معدنی و صنعتی گل گهر)، حکشتی (کشتیرانی)، فملی (صنایع ملی مس) سهم اصلی را در افت امروز شاخص داشتند.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هفت واحد، شاخص کل (هم وزن) سه واحد، شاخص قیمت (هم وزن) دو واحد و شاخص بازار دوم ۳۴۱ واحد افت کرده است.
شاخص آزاد شناور نیز در معاملات امروز ۹۲ واحد و شاخص بازار دوم ۳۴ واحد بالا رفت.
بالاترین رشد قیمت در معاملات امروز متعلق به حق تقدم داروسازی فارابی، حق تقدم کشاورزی و دامپروری مگسال، حق تقدم سرمایه گذاری رنا، پتروشیمی مبین و سرمایه گذاری دارویی تامین تعلق داشت.
بیشترین کاهش قیمت نیز در اختیار حق تقدم بانک انصار، حق تقدم بانک خاورمیانه، ذغال سنگ نگین طبس و کارخانجات قند قزوین داشت.

ورود یک شرکت جدید به فرابورس
در بازار امروز فرابورس، سهام شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج با نماد «بکهنوج» کشف قیمت شده و بدین ترتیب معاملات آن در بازار سرمایه آغاز شد.
بر این اساس، نیمی از ۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار سهم یازدهمین شرکت جدید و سومین شرکت برقی فرابورسی عرضه شد.
از ابتدای امسال تاکنون، ۱۰ شرکت فرابورسی کاغذ پارس، سرمایه مسکن الوند، حمل و نقل پارسیان، انرژی امید تابان هور، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید، آتیه داده پرداز، دامداری تلیسه نمونه و کشت، دام گلدشت نمونه اصفهان و پگاه گلستان و شرکت بورسی واسپاری ملت عرضه اولیه شده اند و «بکهنوج» یازدهمین شرکت در سال جاری به شمار می رود که وارد فرابورس شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا