تيتر يكعناوین اخبار

رهبر معظم انقلاب اسلامی: امنیت، رکن اساسی پیشرفت کشور و نیروی انتظامی رکن تأمین امنیت است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای ظهر امروز (سه شنبه) به مناسبت روز نیروی انتظامی در دیدار فرماندهان و مسئولان این نیرو بر نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت تاکید کردند.

ایشان، امنیت را به معنای «آرامش روانیِ فردی و آرامش عمومیِ اجتماعی» برشمردند و افزودند: در نبود امنیت، حتی با وجود توانایی و انگیزه در میان افراد یک جامعه، امکان فعالیت های متنوع اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و خدماتی از بین می رود.
رهبر انقلاب اسلامی با استناد به قرآن کریم، امنیت را مایه افزایش ایمان مؤمنان دانستند و گفتند: یکی از مهم ترین ارکان امنیتِ کشور، نیروی انتظامی است، البته این رکن عظیمِ امنیت را نیروهای انسانی که اغلب آنها کارآمد، شریف و زحمتکش هستند تشکیل داده اند و باید دائماً عزم، ایمان، انگیزه و روحیه این نیروها تقویت شود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به خدمات گسترده نیروهای انتظامی در کشور، بر توجه ویژه به نقش کلانتری ها به دلیل مواجهه مستقیم با آحاد جامعه تأکید کردند.
فرمانده کل قوا همچنین با اشاره به تغییرات سریع در بخش های مختلف از جمله پیشرفت های علم و فناوری، لزوم «افزایش آمادگی ها و به روز رسانی توانایی ها»، «شناخت و انجام کامل وظایف» و «تبیین دقیق فعالیت ها و خدمات برای مردم در رسانه ها» را در جهت تأمین و ارتقای امنیت کشور یادآور شدند.
پیش از این دیدار، نماز ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا