شهر و جامعهعناوین اخبار

همکاری ۵ هزار نگهبان محله با پلیس اصفهان در پیشگیری از جرایم

سرهنگ علی فروغ نیا در ششمین گردهمایی موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت پلیس پیشگیری ناجا گفت: هفته ناجا فرصتی است تا از کسانی که در ایجاد امنیت به طور مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط هستند تجلیل شود که یکی از این افراد نیز نگهبانان محله هستند و در طول سال زحمات زیادی برای مراقبت از محلات می کشند.

وی مشارکت عمومی در ارتقای امنیت پایدار جامعه بسیار ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از زمینه های این مشارکت نگهبانان محله هستند که باید درزمینه توسعه آنها اقدام شود.

این مقام انتظامی عنوان داشت: هم اکنون در سطح کشور ۷۰ هزار نگهبان محله وجود دارد که نیروی انتظامی بنا دارد تا این تعداد را به رقم ۲۰۰ هزار نفر برساند و در این زمینه نیز زیرساخت های لازم آن فراهم شده است.

سرهنگ فروغ نیا گفت: در استان اصفهان هم در زمینه توسعه نگهبان محله اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که امروز از ۱۵۰۰ نفر نگهبان محله به رقم ۵ هزار نفر رسیده ایم و امیدواریم این روند را ادامه بدهیم.

رئیس پلیس پیشگیری استان گفت: هم اکنون در استان اصفهان ۲۲ موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان فعالیت می کنند و ۱۵ شهرستان از وجود نگهبان محله برخوردار هستند که نگهبانی و مراقبت از محلات، کارخانجات، شهرک های صنعتی، مراکز تجاری، بیمارستان ها، بانک ها و سازمان ها و ادارات و مجتمع های مسکونی را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ نقطه شهرستان اصفهان تحت پوشش نگهبانان محله هستند، ابراز امیدواری کرد با توسعه این مشارکت مردمی بتوانیم در زمینه افزایش امنیت استان موفقیت های بسیاری را کسب کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا