پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اصناف؛ بازوی پلیس در عرصه امنیت اقتصادی هستند

سرهنگ “حسین حسین زاده ” در همایش پلیس و اصناف اظهار داشت: ارتباط خوبی بین فرماندهی انتظامی استان و اتحادیه های اصناف برقرار شده و نتیجه این تعامل و همکاری منجر شده تا امنیت بهتری را در حوزه های قاچاق، امنیت اخلاقی، پیشگیری از جرایم خصوصاً سرقت و سایر موارد در سطح بازار بزرگ اصفهان شاهد باشیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه بازار بزرگ اصفهان امروزدر سطح کشور از اعتبار وی‍ژه ای برخوردار است اظهار داشت: مجموعه پلیس استان خود را ملزم به حفظ امنیت این بازار می دانند و تمام تلاش خود را در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد امنیت اقتصادی که بستر ساز اقتصاد مقاومتی و حمایت تولید ملی است بکار می بندد.

جانشین فرمانده انتظامی استان از اصناف، به عنوان بازوی پلیس در عرصه امنیت اقتصادی یاد کرد و اظهار داشت: اصناف نقش ویژه ای می توانند در تولید امنیت و پیشرفت چرخه اقتصاد استان ایفا کنند و مسماً همکاری ، همدلی و همزبانی صنوف در طول سال با خادمان خود در نیروی انتظامی باعث می شود شاهد افزایش روز افزون و ارتقای امنیت در جامعه باشیم.

وی افزود: اگر واحدهای صنفی به توصیه های پلیس با دقت توجه کنند، اگر موارد مشکوک را به ما اطلاع دهند و اگر در صورت مشاهده تخلفی در بین همکاران به یکدیگر امر به معروف و نهی از منکرنمایند کمتر با مشکلات در سطح بازار مواجه خواهیم شد.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه پلیس در خدمت اصناف است اظهار داشت: مجموعه فرماندهی انتظامی استان آماده دریافت هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی از سوی مدیران و اتحادیه های اصناف در خصوص بهتر شدن عملکرد خود است و از نظرات بجا و شایسته آنان استقبال می کند.

اصناف قدر دان زحمات نیروی انتظامی هستند

 سرپرست اتاق اصناف استان اصفهان در این همایش گفت: اصناف قدر دان زحمات نیروی انتظامی هستند چرا که بدون امنیت اقتصاد معنا ندارد و شرایط لازم برای کار و تجارت فراهم نمی شود.

“جهانگیری” در همایش پلیس و اصناف بزرگترین نعمت خداوند را امنیت عنوان کرد و اظهار داشت: به حمد اله با زحمات و تلاش های نیروهای زحمت کش انتظامی امروز شاهد بالاترین امنیت در سطح کشور عزیزمان هستیم و جا دارد که از طرف جامعه بزرگ اصناف استان از زحمات نیروهای انتظامی که هر روز و هرلحظه امنیت و آرامش را به ما هدیه می کنند تشکر نمایم.

این مقام مسئول، ساماندهی بازار، مبارزه با قاچاق کالا، برخورد با واحدهای صنفی غیر مجاز، اعمال ماده ۲۸ قانون نظام صنفی در زمینه ارشاد با واحدهای صنفی دارای پروانه را ازمهمترین تعاملات صورت گرفته بین پلیس و اتاق اصناف عنوان کرد.

جهاگیری با بیان اینکه امروز اصناف استان، نیروی انتظامی را در مقابل خود نمی بینند از رویکرد این نیرو در تذکر و ارشاد با داشتن روحیه رافت اسلامی تشکر کرد و اظهار داشت: کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی امروز با رویکرد جدیدی توسط پلیس صورت می گیرد و مسایل قهری در آخرین مرحله این پلیس قرار دارد.

وی از بازدید دو هزار و ۵۰۰ واحد صنفی توسط ماموران اداره اماکن پلیس اصفهان طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: با همکاری پلیس و اتاق اصناف در این بازدید تعدادی از واحدهای غیر مجاز و متخلف پلمپ شدند و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل امد که همین اقدامات باعث ایجاد امنیت بیشتر برای سایر صنوف شده است.

فضای بازار اصفهان برای قاچاقچیان کالا نا امن شده است

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در همایش پلیس و اصناف با اشاره به همکاری خوب اصناف با اپلیس اظهار داشت: در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده این موضوع را در اولویت ماموریت های خود قرار داد و توانستیم با همکاری اصناف فضای بازر بزرگ اصفهان را برای قاچاقچیان کالا نا امن کنیم.

سرهنگ “ستار خسروی ” در این همایش از شناسنامه دار کردن انبارهای سطح استان خبر داد و گفت: دراین طرح اگرانبارداری اقدام به نگهداری کالای قاچاق کند با وی برخورد قانونی صورت می گیرد که مهمترین فایده این طرح را می توان سرگردانی قاچاقچیان کالا برای نگهداری کالای خود دانست.

سرهنگ خسروی با انتقاد از برخی تولید کنندگان داخلی که به بهانه مبارزه با قاچاق کالا اقدام به گران کردن کالاهای خود می کنند گفت: پلیس مبارزه با قاچاق کالا در مبدا اصلی ، مبادی ورودی و انبارها قبل از توزیع برای مصرف کننده تشدید کرده وباید از تولید کنندگان داخلی پرسید چرا در چنین زمانی که مبارزه با قاچاق کالای خارجی شدت پیدا کرده قیمت های خود را افزایش می دهند .

رئیس پلیس آگاهی استان به استفاده از تجهیزات و فناوری های روز برای افزایش ایمنی بیشتر صنوف، استفاده از نگهبان محله که تحت پوشش پلیس پیشگیری ناجا فعالیت می کنند و رعایت توصیه های پلیس توسط متصدیان صنوف را مورد تاکید قرار داد .

سرهنگ خسروی به موضوع اعلام ساعت خاموشی در بین برخی واحدهای صنفی مانند طلافروشی ها اشاره کرد و اظهار داشت: اگر پلیس ساعتی را برای تعطیل کردن صنفی مانند طلافروشی ها اعلام می کند تنها برای حفظ امنیت آنها در برابر مجرمان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا