شهر و جامعهعناوین اخبار

کشف بیش از ۸۰ درصد جرائم در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ کارآگاه “ستار خسروی” گفت :پلیس آگاهی اصفهان با وجود نیروی انسانی کار آمد،کارآگاهان شجاع و خستگی ناپذیر که دارای ویژگی هایی چون قانون مداری ،حرفه ای گرایی، دین مداری،چابکی ، هوشمندی و مردم داری هستند در حوزه پیش بینی ،پیشگیری و کشف و خنثی سازی جرائم قدم برداشته است.

وی گفت: این پلیس در طول سالیان اخیر همواره رتبه برتر کشوری را با شاخص بالای ۸۰ درصد در کشف جرائم به خود اختصاص داده و در چند سال اخیر اشراف اطلاعاتی اش را به حدی افزایش داده که تحرکات مجرمان و مخلان نظم و امنیت و آرامش عمومی را زیر نظر داشته و بسیاری از جرائم را خنثی کرده بطوریکه در طول شش ماهه اول سال جاری تعداد زیادی از باندهای مجرمانه که همگی جزو افراد سابقه دار و حرفه ای در زمینه ارتکاب جرائم خشن بودند شناسایی و منهدم شدند.

این مقام انتظامی افزود: در طول شش ماهه اول سال جاری در حوزه توسعه علمی و آزمایشگاهی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و آزمایشگاه های جدیدی در کنار آزمایشگاه های بیولوژیک،شیمی و فیزیک جنایی راه اندازی شده که توان علمی پلیس آگاهی در کشف جرم رشد چشمگیری داشته است.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه همکاری با مرکز علمی و دانشگاهی جهت بهره گیری از نظرات نخبگان جامعه در کشف و پیشگیری جرائم اخذ و مد نظر قرار گرفته است، ادامه داد: پلیس آگاهی سعی کرده کارآگاهان متخصص خود را در کل استان طوری تقسیم کند که همه شهرستانهای ما از پلیس آگاهی قوی برخوردار باشند و هموراه مجرمان و تبهکاران در تمام نقاط استان احساس خطر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز شاهد افزایش ۶۹ درصدی کشفیات هستیم گفت: در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی شامل زمین خواری ، رشاء و ارتشاء ، اختلاس، ربا و سایر جرائم اقتصادی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه روش های انگشت نگاری قدیمی در سال جاری کلاً کنار گذاشته شده و از فناوری های جدید استفاده می شود ادامه داد و گفت: تربیت کارآگاهان مجرب و استانداردسازی رفتار کارکنان را با استفاده از اساتید دانشگاهی دنبال کردیم و دوره های تخصصی تا سطح عالی در پلیس آگاهی برگزار می شود.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با اشاره به برنامه های پیش روی پلیس آگاهی افزود: برنامه های ما کماکان اشراف اطلاعاتی ، احاطه بر تغییرات محیطی و رصد سازمان های جرم،پیش بینی و برآورد و تحلیل جرائم، کارآمدی نیروی انسانی ،بکارگیری علوم مرتبط ،آگاه سازی و آموزش همگانی، ارتقاء دانش حرفه ای ،توسعه مهارت های کارآگاهی ، روزآمدی تجهیزات و فناوری های نوین و ارتقاء اخلاق کارآگاهی و بصیرت سازمانی ،رفتار توام با رافت،عزت و اقتدار و توسعه سامانه های فناور پایه و ارتباطی هست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا