پیشخوانتحلیلعناوین اخبار

دلایل کاهش زیاد قیمت سکه /افزایش ارزش دلار آمریکا باعث سقوط ارزش طلای جهانی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا،«محمد کشتی آرای» گفت: امروز متوسط قیمت سکه طلای بهار آزادی طرح جدید در همسنجی با دیروز کاهشی ۲۴۰ هزار ریالی را تجربه کرد.
وی در تشریح دلایل این افت قیمت گفت: دیروز (سه شنبه) بالا رفتن ارزش سهام در آمریکا موجب تقویت ارزش دلار و در نتیجه موجب هجوم معامله گران برای فروش طلا شد که در نهایت ریزش ۴۴ دلاری قیمت هر اونس طلا را در بازار جهانی به دنبال داشت.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: این میزان افت قیمت اونس جهانی طلا، بالاترین کاهش ثبت شده قیمت آن در چند ماه اخیر بود؛ به طوری که از هزار و ۳۱۶ دلار در اوایل هفته به هزار و ۲۷۳ دلار رسید و همین مساله افت شدید قیمت سکه را در بازار تهران رقم زد.
کشتی آرای افزود: این در حالی است که به دلیل دخیل بودن قیمت ارز در نرخ اونس جهانی طلا، بالا رفتن قیمت دلار مانع کاهش بیشتر نرخ اونس شد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان ساخت: در ۲ روز آینده و با اعلام شاخص های اقتصادی آمریکا، بطور قطع شاهد نوسانات مثبت یا منفی در قیمت اونس جهانی طلا و انواع مسکوکات در داخل کشور خواهیم بود.
براساس این گزارش ، بر پایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران و تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با ۱۸۵ هزار ریال کاهش نسبت به دیروز، ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۲۴۰ هزار ریال کاهش به ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال، هر قطعه نیم سکه با ۱۲۰ هزار ریال کاهش قیمت پنج میلیون و ۵۲۰ هزار ریال و هر ربع سکه با ۳۰ هزار ریال افت قیمت، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال داد وستد شد.
در معاملات امروز بازار آزاد، هر قطعه سکه یک گرمی با ۴۰ هزار ریال کاهش قیمت نسبت به دیروز، یک میلیون و ۸۱۰ هزار ریال فروخته شد و هر گرم طلای ۱۸عیار، یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۵۸۰ ریال داد و ستد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا