پیشخوانعناوین اخبار

بزرگترین آتشفشان ژاپن فوران کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا، فوران آتشفشان کوه آسو از اوایل وقت امروز شنبه آغاز شد و به دنبال آن خاکستر ضخیمی مناطق وسیعی از دامنه های کوهستان را پوشاند و سنگ ها و مواد مذاب تا ارتفاع چند هزار متر به بیرون پرتاب شد.

آتشفشان «آسو» در جنوب جزیره کیوشو واقع شده و بر اساس گزارش سازمان هواشناسی ژاپن فعالیت آن ساعت ۱:۴۶ دقیقه صبح امروز (به وقت محلی) آغاز شده است.
کوه «آسو» یکی از آتشفشان های فعال جهان به شمار می آید که ارتفاع قله آن ۱۵۹۲ متر است.
سازمان هواشناسی ژاپن با اعلام وضعیت هشدار تا ۵ کیلومتری مرکز این کوه، از مردم خواسته است به آتشفشان نزدیک نشوند و در مکان های امن پناه بگیرند.
شین هوا، خبرگزاری چین نیز امروز در گزارشی اعلام کرد که از سوی مسئولان ژاپنی گزارشی مبنی بر زخمی شدن ساکنان منطقه اعلام نشده است.
سازمان ژئوفیزیک ژاپن نیز یادآور شده که فعالیت امروز این آتشفشان می تواند به نوعی با زمین لرزه های اخیر این کشور که طی روزها و هفته های گذشته شدت یافته و در فصل پاییز امری عادی به شمار می رود، مرتبط باشد.
مجمع الجزایر ژاپن در اقیانوس آرام دارای بیش از ۱۰۰ آتشفشان است و در سالهای ۹۳ و ۹۴ نیز فوران کوه آسو باعث اختلال در زندگی مردم منطقه شد و وضع گردشگری در جزیره را مختل کرده بود.
سال گذشته نیز برای نخستین بار از سال ۲۰۱۳ میلادی، آتشفشان «ساکورا جیما» که از آن به عنوان یکی از خطرناکترین آتشفشانهای جهان نام برده می شود در منطقه «کیوشو» ژاپن فوران کرد و یک سال قبل تر نیز فوران آتشفشان کوه «اونتاکه» این کشور باعث زخمی شدن هشت نفر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا