دسته‌بندی نشده

رعایت اصل بی طرفی همه دست اندرکاران صف و ستاد در انتخابات

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ مهندس مقیمی معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع معاونین سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در فرآیند های مختلف برگزاری انتخابات ، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط وزارت کشور درخصوص اجرای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی پرداخت .

رئیس ستاد انتخابات با اشاره به اینکه وزارت کشور مسئول اجرای قانون است ،همه دست اندرکاران در ستاد و صف وزارت کشور را موظف به اجرای مر قانون و رعایت اصل بی طرفی و صیانت از سلامت انتخابات دانست .

وی با بیان آمار دقیقی از حائزین حق رأی اعلام شده ، دعوت به حضور حداکثری در انتخابات را از دیگر وظایف مسئولین امر در وزارت کشور برشمرد و گفت : تمامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده از نظر نظام جمهوری اسلامی مورد تایید هستند و می بایست با نوع مراودات ، رفتار و اقداماتی برابر از سوی همه دست اندرکاران از جمله فرمانداران و استانداران برخوردار باشند .

رئیس ستاد انتخابات در ادامه اظهارات خود از معاونین سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری ها خواست تا با مرور مکرر مراحل مختلف اخذ رأی ، مراقبت همگی دست اندرکاران اجرایی انتخابات در هر یک از این مراحل را خواستار شوند .

در ادامه ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ، به بیان مجموعه اقدامات وزارت کشور برای جلوگیری از ملاحظات غیر قانونی و سوء استفاده از مناصب و امکانات دولتی و عمومی در انتخابات و ایجاد آرامش در مراحل مختلف بویژه در مرحله اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها پرداخت .

ذوالفقاری با بیان فهرستی از تهدیدات و آسیب پذیری های احتمالی که متوجه امنیت انتخابات از سوی ضد انقلاب و بیگانگان می باشد ، بر اتخاذ تدابیر لازم درخصوص هر نوع تهدید تأکید کرد .

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت : انجام تدابیر امنیتی و انتظامی از سوی دستگاه های مسئول و حمایت و تقویت فرمانداران بعنوان مجریان مستقیم انتخابات در سراسر کشور از دیگر موضوعات مورد تأکید است .

در ادامه این نشست معاونین استانداری ها به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و مدیران کل سیاسی و انتخابات و رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت کشور به سئوالان حاضرین پاسخ دادند .
انتهای پیام /ه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا