پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

«بسته تشویقی ساخت و ساز» و «وام‌های بافت فرسوده» دو عامل رونق در بخش مسکن

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سیدکریم داوودی با اشاره به بسته تشویقی ساخت و ساز که از سوی شهرداری اصفهان برای خروج مسکن از رکود در نظر گرفته شده، اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت مسکن در رکود قرار دارد برای خروج از این رکود و تشویق انبوه‌سازان و فعالان بخش مسکن به ساخت و ساز، تصمیمی مبنی بر ارائه بسته‌های تشویقی گرفته شد.

وی در ادامه با اشاره به بسته تشویقی ساخت و ساز برای بافت فرسوده، تصریح کرد: امسال نگاه مدیران شهری برای تخفیف ساخت و ساز در بخش فرسوده ویژه بود چرا که در گذشته برای این بخش ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شد اما در سال جاری ۲۰ تا ۲۵ درصد دیگر نیز به آن اضافه شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه سیاست کلی مدیریت شهری احیای بافت فرسوده است، ادامه داد: با این حمایت شهروندانی که قصد ساخت و ساز در بافت فرسوده دارند از ۷۰ تا ۷۵ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت و ساز در بافت فرسوده با این روش بسیار ناچیز شده، افزود: همچنین امکان پرداخت وام‌های بافت فرسوده بدون سپرده‌گذاری نیز اعلام شده و هر واحد می‌تواند تا مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام بگیرد که با این روش‌ها فرصت برای مالکین فراهم شده تا بتوانند در راستای احیای بافت فرسوده اقدام کنند.

داوودی در ادامه با اشاره به تمهیدات ویژه‌ای که برای انبوه‌سازان در نظر گرفته شده، گفت: می‌توانیم هزینه پروانه آپارتمان‌های ساخته شده انبوه‌سازان را تا سقف ۵۰ درصد به عنوان مبلغ پروانه گرفته تا تنها برای ۵۰ درصد دیگر پول پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: برای پرداخت عوارض و تراکم آپارتمان‌هایی که فروش نرفته، انبوه‌سازان می‌توانند تا ۵۰ درصد مال غیرمنقول مانند زمین و آپارتمان ارائه کرده و برای ۵۰ درصد باقی مانده نیز از ۳۰ تا ۳۵ درصد تخفیف بهره‌مند شوند به این معنی که می‌توانند در مجموع ۳۰ درصد نقدی و مابقی را غیرنقدی پرداخت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا