پیشخوانشهر و جامعه

اشتغال بیش از ۲۰ درصد مهارت آموختگان فنی و حرفه ای استان اصفهان

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، عباس مهدیان معاون امور مراکز در تشریح این خبر افزود:به منظور فراهم سازی مقدمات سنجش میزان بهره وری دوره های آموزشی و بررسی میزان انطباق کمیت و تناسب کیفیت دوره های آموزشی با نیاز بازار کار، اطلاع از وضعیت شغلی مهارت آموختگان امری ضروری است.

وی اظهار داشت: در فرآیند رهگیری وضعیت اشتغال در مراکز آموزش فنی و حرفه ای، یک سال پس از پایان دوره آموزشی طی تماس تلفنی با مهارت آموخته وضعیت اشتغال ایشان بررسی می گردد و نتایج آن ثبت می شود. با انجام این فرآیند بازخورد ویژه ای از دوره آموزشی اجرا شده بدست می آید که با ارزیابی و تحلیل مستمر نتایج کمی و کیفی آن می توان در برنامه ریزیهای آموزشی از آن بهره گرفت.

مهدیان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری، تعداد ۲ هزار و ۲۵۸ دوره آموزشی مورد رهگیری قرار گرفته است که در مجموع تعداد ۳ هزار و ۹۱۳ مهارت آموخته به اشتغال رسیده اند.

معاون امور مراکز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان بیان داشت: آمار ها حاکی از آن است که ۲۳% از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای استان جذب بازار کار شده اند که میزان اشتغال ایجاد شده نسبت به سال گذشته ۷% رشد داشته است.

وی افزود: از بین حرفه های آموزشی که بیشترین درصد اشتغال را داشته اند می توان به حرفه های درودگر، طراحی داخل منازل مسکونی، تعمیر کار کولر آبی، تعمیر کولر گازی، برقکار صنعتی و لوله کش و نصاب دستگاههای حرارت مرکزی اشاره نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا