پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

امکان پرداخت اقساطی پروانه ساخت و ساز در بسته تشویقی

به گزارش پایگاه خبری سرماسه گستران وبه نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام شریعت در برنامه «اینجا اصفهان» با اشاره به تنوع صنایع وابسته به صنایع ساخت و ساز اظهار داشت: با توسعه ساخت و ساز می‌توان به رونق چرخ اقتصادی شهر امیدوار بود و همچنین جذابیت‌هایی را نیز برای سرمایه‌گذاری در شهر ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور دچار رکود هستیم و این وضعیت گردش مالی در صنایع مختلف مختل شده است، افزود: در این شرایط جذب سرمایه‌ها برای استان و شهر کاهش یافته و باید برنامه‌ریزی‌های به سمتی باشد که بتوان کشور و در ابعاد کوچک‌تر استان و شهر را از رکود خارج کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری با سیاست حمله به رکود برنامه‌ریزی‌هایی را به ویژه در حوزه توسعه فعالیت‌های عمرانی و توسعه ساخت و ساز در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: بر این اساس بسته‌های تشویقی رونق ساخت و ساز در شهر اصفهان که سال‌هاست اجرایی می‌شود، امسال با رویکردی جدید و با توجه ویژه به بافت فرسوده تدوین شده است.

وی با بیان اینکه رونق ساخت و ساز زمینه‌ساز رونق بازار دیگر صنایع وابسته به ساختمان نیز می‌شود، ابراز داشت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که با رونق ساخت و ساز نظام عرضه و تقاضا در شهر و استان متعادل خواهد شد.

صمصام شریعت به افزایش ۱۶ درصدی متراژ آمار صدور پروانه ساختمان در سال گذشته با وجود رکود حاکم بر کشور اشاره کرد و افزود: البته تعداد این ساخت و سازها به لحاظ آماری کم بوده و این موضوع بیانگر این شرایط است که در شهر اصفهان انبوه‌سازی بر ریزدانه‌سازی غلبه کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های تشویقی مصوب شورای اسلامی شهر اصفهان است و از اول مهرماه به مناطق ابلاغ شده است، گفت: امیدواریم امسال نسبت به سال گذشته افزایش صدور پروانه را داشته باشیم چرا که هرچه متراژ صدور پروانه افزایش یابد، نوید اشتغال بیشتر و گردش چرخ صنایع را می‌دهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در استان ۸ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد و بیش از نیمی از بافت فرسوده استان در شهر اصفهان است، گفت: در اصفهان ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار آن مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است.

وی با بیان اینکه بسته تشویقی سال جاری با سال‌های گذشته متفاوت است، اظهار کرد: در بسته‌های تشویقی سال جاری نگاه ویژه‌ای به بافت فرسوده شده، به طوری که تخفیف صدور پروانه در این بافت از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد رسیده است.

تجمیع پلاک‌های ریزدانه بافت فرسوده همت‌آباد در دستور کار است

صمصام شریعت با تاکید بر اینکه الگوهایی برای احیای بافت فرسوده در دستور کار است، افزود: تجمیع پلاک‌های ریزدانه بافت فرسوده همت‌آباد در دستور کار است بر این اساس پروانه ساخت برای پلاک‌هایی با متراژ ۱۰۰ متر صادر می‌شود، شهرداری نیز بخشی از زمین‌های همت‌آباد را برای ایجاد فضای سبز خریداری کرده است.

وی ادامه داد: در این طرح ارتفاع منازل بر اساس مصوب کمیسیون ماده پنج، ۶ طبقه بر روی پیلوت ساخته می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به مشکلات بافت فرسوده تصریح کرد: خدمت‌رسانی در مواقع حوادث طبیعی یکی از مشکلات بافت فرسوده است که امکان امدادرسانی به شهروندان را کاهش می‌دهد.

وی اظهارکرد: تخفیف ۷۰ درصدی در بافت فرسوده فقط شامل پروانه‌های مسکونی است و واحدهای تجاری، اداری شامل این تخفیف نیستند.

صمصام شریعت تاکید کرد: امیدواریم این بسته تشویقی راه نجاتی برای احیای بافت فرسوده قلب شهر باشد.

وی بیان کرد: در تمام مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان بافت فرسوده وجود دارد اما در مناطق یک، سه و ۱۰ بافت فرسوده بیشتری نسبت به دیگر مناطق وجود دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهروندان برای آگاهی از وجود ملکشان در بافت فرسوده باید به نقشه‌های طرح تفصیلی شهر اصفهان مراجعه کنند، افزود: این نقشه‌ها بر روی سایت معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان درج شده و همه شهروندان اصفهانی و حتی شهروندان خارج از کشور می‌توانند به این نرم‌افزار دسترسی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در بسته تشویقی ساخت و ساز، امکان تقسیط نیز مهیا شده اما از میزان تخفیف آن کاسته خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا