شهر و جامعهعناوین اخبار

از اجرای پروژه های عمرانی تاثبت وقف در آران و بیدگل استان اصفهان

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: با هدف پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و در راستای جذب گردشگران مذهبی و با رویکرد توسعه زیر ساخت های امامزاده سید محمد(ع) روستای ننادگان از توابع شهرستان فریدن پروژه عمرانی احداث مهانسرا در جوار این امامزاده عظیم الشان در حال اجرا می باشد.

وی در ادامه افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع در حال اجرا است که با اجرای این پروژه ۲۰ مهمانسرا جهت اسکان مسافران و زائران در جوار حرم مطهر این امامزاده شریف احداث می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: اجرای این پروژه به همت اعضا هیئت امنا این امامزاده بزرگوار و همچنین خیرین در حال اجرا است که تاکنون ۸۰۰ میلیون ریال برای احداث این مهمانسراها هزینه شده است و برای اتمام این پروژه نیز اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیگر نیاز می باشد که امیدواریم که با کمک خیرین بتوانیم بزودی شاهد بهره برداری از این مهمانسراها باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آستان مقدس این امامزاده واجب التعظیم از لحاظ موقعیتی در نقطه مناسبی جهت بازدید گردشگران برخوردار است و همچنین این امامزاده عظیم الشان پتانسیل بالایی در راستای جذب گردشگران مذهبی دارد این پروژه در جوار حرم مطهر این امامزاده در حال اجرا می باشد.

وی در ادامه گفت: نسب ایشان با واسطه به حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده سلطان سیدمحمد (علیه السلام) در شهرستان فریدن، بخش مرکزی، دهستان ورزق جنوبی، روستای ننادگان واقع شده است.

برگزاری دوره آموزشی برای مربیان قرآن کریم

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: در راستای ارتقاع سطح علمی مربیان قرآن کریم شهرستان برخوار که در طرح ملی تربیت حافظان قرآن حضور دارند یک دوره یک روزه با عنوان آموزش یار برگزار شد.

بر اساس این گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: جهت ارتقاع سطح علمی و آشنایی بیشتر مربیان قرآن کریم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با متدهای روز آموزشی یک دوره یک روزه با عنوان آموزش یار برای مربیان قرآنی شهرستان برخوار برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این دوره یک روزه روز شنبه ۱۷ مهر ماه و با حضور ۴۰ مربی قرآنی که در اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار را یاری می کنند در مهد قرآن دولت آباد برگزار شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار خاطر نشان کرد: در این دوره از مربیان مجرب استانی و کشوری استفاده شد تا روش ها و متدهای جدید حفظ قرآن کریم را در اختیار مربیان قرآنی این شهرستان قرار دهند تا این افراد نیز با بهرگیری از این روش ها بتوانند سطح علمی خود را ارتقاع دهند و در راستای آموزش هرچه بهتر قرآن پژوهان این شهرستان فعالیت نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی ادامه داد: امسال با اجرای پنجمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان برخوار ۳۶۱ نفر قرآن پژوه از خدمات این دوره استفاده می کنند.

برگزاری دعای ندبه در جوار امامزاده سید ابوالحسن(ع)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان گفت: در راستای اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی مجلس قرائت دعای پرفیض و ملکوتی ندبه در جوار حرم مطهر امامزاده سید ابوالحسن(ع) اردستان برپا شد.

بر اساس این گزارش ،حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی اظهار داشت: در راستای اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی مجلس قرائت دعای پرفیض و ملکوتی ندبه در جوار حرم مطهر امامزاده سید ابوالحسن(ع) روستای کچورستاق از توابع شهرستان اردستان با حضور ۱۵۰۰ نفر از عاشقان اهل بیت(ع) برپا شد.

وی در ادامه افزود: این محفل معنوی و نورانی با مداحی مداح اهل بیت(ع) احمد رضا زراعتی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صابری از مدرسین حوزه های علمیه و در جمعه شب ۱۶ مهر ماه و مصادف با پنجمین روز از ماه محرم برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان در ادامه گفت: نسب شریف امامزاده سیدابوالحسن محمد (علیه السلام) با هفت واسطه به امام حسن مجتبی (علیه السلام) منتهی می شود و بارگاه مطهر حضرت امامزاده سیدابوالحسن (علیه السلام) در روستای کچورستاق از توابع شهرستان اردستان در استان اصفهان واقع شده است.

ثبت چهار وقف در آران و بیدگلی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: از آغاز سال ۹۵ تا پایان شهریور ماه واقفین نیک اندیش ۴ وقف جدید را در شهرستان آران و بیدگل به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به ثبت رسانده اند.

 حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان اظهار داشت: در اقدامی نیک اندیشانه چهار واقف نیک اندیش از آغاز سال ۹۵ تا پایان شهریور ماه  ۴ وقف جدید را در شهرستان آران و بیدگل به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به ثبت رسانده اند.

وی در ادامه افزود: این وقف ها در راستای مصارف مذهبی به ثبت رسیده اند که همگی زمین هستند و یک قطعه زمین جهت احداث مسجد قائمیه در شهر سفید شهر وقف شده، دو زمین برای احداث حسینیه و یک قطعه زمین دیگر نیز برای اطعام عزاداران سید و سالار شهدا امام حسین(ع) وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: این موقوفات توسط علی حبیبی، محسن شیر آبادی، علی حاج میرزا و علی حبیبی نصرآبادی وقف و به ثبت رسیده اند که در مجموع مساحت کل این موقوفات ۲ هزار و ۸۰ متر مربع می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا