شهر و جامعهعناوین اخبار

رونق ۳۰۰ صنعت و کسب و کار با بسته‌های تشویقی ساخت و ساز شهرداری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، عباس حاج رسولی‌ها با اشاره به رکود حاکم بر بازار مسکن در کشور و به ویژه شهر اصفهان اظهار داشت: برای خروج از این رکود نیازمند اهتمام جدی دولت هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت به منظور تک نرخی کردن تورم به دیگر بخش‌های اقتصادی از جمله بازار مسکن فشار وارد کرده و همچنین نرخ بیکاری را افزایش داده است، افزود: از این رو در این راستا همه نهادهایی که درآمدی ناشی از توسعه بازار مسکن دارند تمام توان خود را به کار گرفته تا در این بخش پویایی را ایجاد کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه بیشتر درآمد شهرداری‌ها از حوزه ساخت و ساز است، ادامه داد: از این رو شهرداری اصفهان به منظور کمک به مردم و همچنین پویایی ساخت و ساز در شهر اصفهان بسته‌های تشویقی را همچون سال‌های گذشته و با شاخص‌های بهتری در دستور کار قرار داده است.

مسکن رونق یابد، ۳۰۰ نهاد فعال می‌شود

وی با بیان اینکه علاوه بر شهرداری دیگر نهادها نیز باید برای رونق ساخت و ساز به میدان بیایند، تصریح کرد: چنانچه چرخه ساخت و ساز در اصفهان به حرکت درآید فعالیت ۳۰۰ نهاد دیگر نیز رونق خواهد گرفت.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه شهرداری با تسهیل و اجرای طرح‌های تشویقی برای صدور پروانه ساختمان می‌تواند به میزان قابل توجهی بازار ساخت و ساز را تعدیل کند، گفت: این بسته‌های تشویقی بهانه‌ای برای کمک به مردم است تا بتوانند با هزینه‌های کمتری پروانه ساختمان را دریافت کرده و صاحب خانه شوند.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با دریافت پروانه ساختمان و به مدت سه سال نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند و پیشنهاد می‌‌شود تا جایی که امکان دارد این فرصت را از دست ندهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تخفیف ۷۰ درصدی صدور پروانه ساختمان در بافت‌های فرسوده را نیز یکی از طرح‌های شاخص شهرداری اصفهان در سال جاری در حوزه ساخت و ساز اعلام کرد و ابراز داشت: در گذشته تخفیف شهرداری در حوزه بافت‌های فرسوده ۵۰ درصد و سهم پرداختی دولت نیز در این زمینه ۵۰ درصد بود که دولت طی چهار سال گذشته در این زمینه سهم خود را پرداخت نکرده است.

وی اقدام شهرداری در حوزه تخفیف ۷۰ درصدی در بافت فرسوده را خیرخواهانه تلقی کرد و افزود: چنانچه شهروندان از این ظرفیت استفاده کنند گلوگاه‌های خدمات‌رسانی به بافت فرسوده بازگشایی می‌شود.

حاج‌‌رسولی‌ها اضافه کرد: بسته تشویقی تخفیف ۷۰ درصدی صدور پروانه ساختمان در بافت فرسوده شهرداری را در واقع می‌توان تحقق اقتصاد مقاومتی دانست چرا که با توجه به اجرای این طرح شهروندان خود شهر را آباد می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اعطای وام مسکن با سود کم از سوی دولت به نیازمندان در حوزه ساخت و ساز نیز بیان داشت: دولت در این زمینه نباید زیاد نسبت به سند املاک بافت فرسوده متقاضیان را در گیر و دار قرار دهد چرا که مشکلات سند در این بخش‌ها قدیمی است و نباید به این مشکل بسنده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا