پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از دستگیری سارق اینترنتی تاتصادف مرگبار در استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان ،سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان د بیان داشت :در پی شکایات متعدد شهروندان مبنی بر اینکه بصورت اینترنتی حساب آنها مورد سرقت قرار گرفته بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان داشت : پس از بازجویی های به عمل آمده از شاکیان مشخص گردید آنها مدتی قبل از یک سایت اینترنتی اقدام به خرید کرده اند که در بررسی های تخصصی از سایت مشخص شد این سایت فیشینگ یا در واقع جعلی بوده و به هدف سرقت اطلاعات بانکی افراد ایجاد شده است .

سرهنگ کریمی افزود : بعد از مشخص شدن جعلی بودن سایت ، شناسایی گرداننده سایت در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت که نهایتا متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی و در یک عملیات منسجم دستگیر شد .

این مقام انتظامی عنوان داشت:در بررسی های انجام گرفته از تجهیزات حامل اطلاعات از متهم تعداد زیادی اطلاعات حساب های بانکی از کاربران کشف شد که متهم قصد سرقت از آن حساب ها را داشته است.

سرهنگ جهانگیر کریمی با اشاره به اعتراف متهم به بزه انتسابی گفت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید اینترنتی بسیار هوشیار بوده که در دام سایت های فیشینگ نباشید و تنها را تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است که درگاه بانک در سایت اصلی از پروتکل SSL که پروتکلی امن می باشد جهت ارسال اطلاعات است استفاده می نمایند که در نوار آدرس اول آن HTTPS می باشد در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP می باشد.

جاساز بیش از ۳۸۲ کیلو تریاک زیر بار ذغال سنگ

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف مقدار ۳۸۲ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که زیر بار قانونی ذغال سنگ یک کامیون جاساز شده بود خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” داظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان باخبر شدند یک قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر قصد دارد محموله مواد مخدر را از جنوب کشور وارد این استان کند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد:پس از هماهنگی بامقام قضائی ماموران به یکی از ورودی های شمالی شهر اصفهان اعزام و کامیون فرد قاچاقچی را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت :در بازرسی ازاین کامیون که حامل بار قانونی ذغال سنگ بود مقدار ۳۸۲ کیلو و ۵۰۰گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای زیر بار جاساز شده بود، کشف شد .

سرهنگ کریمی افزود: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

کشف ۳ میلیارد کالای قاچاق درشهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف یک محموله لوازم ساختمانی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده کانتینردار۲۰فوت که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بودمشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون کشنده یک محموله لوازم ساختمانی قاچاق شامل قیچی فلز بری،تراز بنایی و چراغ سیار فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی افزود: ارزش این محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه سه میلیارد ریال اعلام شده است .

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

دستگیری باند سارقان احشام در کاشان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از دستگیری اعضای باند سه نفره سارقان احشام و یک نفر مالخر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی پور غلامحسین” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : پس از وقوع چندین مورد سرقت سریالی احشام در یکی از مناطق شهرستان “کاشان” دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموارن انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی سه سارق و یک مالخر را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف سارقان به سرقت ۲۰ راس دام ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و سارقان و مالخر جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان به دامداران توصیه کرد: در محل نگهداری احشام از موانع فیزیکی از جمله سیم خاردار و دوربین مداربسته استفاده و از افشای اطلاعات محل دامداری به افراد غریبه خودداری کنید.

عدم توجه به جلو ۲ کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت

در اثر واژگون شدن یک دستگاه سواری سمند در محور “نائین-اردستان” دو نفر جان خود را از دست دادند و سه نفر به شدت مجروح شدند.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : ماموران پلیس راه “نائین-اردستان” ساعت پنج و ۵۰ دقیقه صبح روز گذشته از واژگون شدن یک دستگاه سواری سمند در محور ترانزیت “نائین-اردستان” باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی دو نفر از سرنشینان خودرو فوت و سه نفر دیگر به شدت مجروح که به بیمارستان منتقل شدند .

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام کرده اند .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان از رانندگان خواست:هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارند در نزدیک ترین وامن ترین مکان توقف و پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا