شهر و جامعهعناوین اخبار

بر لزوم نیازسنجی و ایجاد دوره های جدید آموزشی ویژه زندانیان استان اصفهان تأکید کرد

 به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان،  طی نشستی با حضور ابوطالب جلالی مدیر کل استان، سیروس آئینه بندی رییس آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اصفهان، اسداله گرجی زاده مدیر کل زندانهای استان اصفهان، سیروس امینی رییس زندان مرکزی اصفهان و جمعی از کارشناسان دو مجموعه،در خصوص خدمات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان به زندانیان بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

در این نشست ابوطالب جلالی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، ضمن قدردانی از تدابیر مدیر کل زندانهای استان در راستای ایجاد مهارت آموزی برای مددجویان، این تدابیر را موجب توسعه فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای دانست و خواستار ارتباط مؤثرتر بین دودستگاه شد.

جلالی درخصوص ایجاد دوره های جدید آموزشی با توجه به نیازسنجی، بهره مندی زندانیان دارای رأی باز از امکانات و تجهیزات مراکز آموزش فنی و حرفه ای و همچنین آشنایی خانواده های آنان با مهارت های این بنگاه آموزشی مباحثی را بیان نمود.

گرجی زاده مدیر کل زندانهای استان اصفهان نیز ضمن قدردانی از فعالیت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان ویژه زندانیان افزود: این بنگاه آموزشی با توجه به ارزیابی مثبت در آمار و عملکرد به عنوان یک الگو و پیشرو در ارائه خدمات آموزشی به زندانیان بسیار موفق عمل نموده و خواستار ارتباط تنگاتنگ این دو دستگاه  نسبت به قبل شد.

در ادامه امینی رییس زندان مرکزی اصفهان در طی سخنانی به فرآیند موضوع اشتغال در زندان پرداخت وگفت: استقبال مددجویان از آموزش و فراگیری دوره های فنی و حرفه ای در طی سال های اخیرافزایش یافته به گونه ای که زمینه کسب درآمد برای مددجویان از راه اشتغال به خوبی مهیا شده است.

 ویبیان داشت: آموزش های فنی و حرفه ای در زندان بالاترین آمار کمی و کیفی در زمینه آموزش و اشتغال را داشته است.

گفتنی است: عملکرد ۶ ماهه نخست سال جاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در زندانهای استان به میزان ۲ هزار و ۷۰۳ نفر دوره بوده که نسبت به تعهد سالیانه ۵۰ درصد آن محقق شده است.

بر اساس این گزارش: آموزش های مهارتی در بخش زندان در ۱۱ شهرستان، ۴۰ کارگاه و ۵۷ حرفه آموزشی در حال اجرا می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا