پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از برگزاری همایش رهروان زینبی در اردستان تا حضور هزاران نفر در بقاع متبرکه شهرستان فریدن

به گزارش پیگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی اظهار داشت: در راستای بررسی پیام عاشورا و قیام امام حسین(ع) اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان همزمان با سراسر کشور همایش رهروان زینبی را برگزار کرد.

وی در ادامه افزود: این همایش با حضور ۵۰۰ بانوی ولایتمدار شهرستان و در جوار حرم مطهر امامزاده موسی(ع) اردستان در دوازدهمین روز از ماه محرم برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان ادامه داد: این تجمع بزرگ با همکاری بسیج بانوان، هیئت رزمندگان اسلام و حوزه علمیه خواهران و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی نژاد در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

۱۱۸ مسجد و حسینیه شهرستان برخوار فاقد سند هستند

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: اخذ سند برای ۱۱۸ مسجد و حسینیه شهرستان برخوار در دستور کار قرار گرفت.

بر اساسا این گزارش ،حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: جلسه ای با حضور متولیان مساجد و حسینیه های شهرستان برخوار در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست بر پی گیری هرچه سریع تر جهت اخذ اسناد مساجد و حسینیه های شهرستان برخوار تاکید شد و مقرر شد تا طی روز های آینده اطلاعات مورد نظر جهت اخذ اسناد این مکان ها جمع آوری و جهت پی گیری با امور حقوقی و ثبتی این اداره هماهنگی های لازم به عمل آورده شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در ادامه افزود: همچنین در این جلسه احکام متولیان و خادمان مساجد و حسینیه های شهرستان برخوار با عنوان یاوران وقف صادر و به آنان داده شد و مقرر شد تا این افراد در راستای ترویج فرهنگ وقف به عنوان یاوران وقف فعالیت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی در ادامه بیان کرد: شهرستان برخوار در حال حاضر ۱۱۲ مسجد و ۱۹ حسینیه دارد که از این تعداد ۱۰ درصد آن ها دارای سند مالکیت هستند و امیدوارم که بتوانیم تا پایان سال جاری حداقل برای ۲۰ مسجد و حسینیه دیگر سند اخذ شود.

تجمع بزرگ بانوان ولایی در امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: همزمان با برگزاری همایش رهروان زینبی در جوار بقاع متبرکه شهرستان شهرضا ۱۵۰۰ نفر از بانوان ولایتمدار این شهرستان در این تجمع بزرگ شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: تجمع بزرگ رهروان زینبی امسال در جوار حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) و امامزاده علی اکبر(ع) شهرضا برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این تجمع بزرگ ۱۵۰۰ بانوی ولایتمدار شهرستان شرکت کردند و میثاق نامه رهروان زینبی که در راستای پیروی از راه حضرت زینب کبری(س) بود را امضا کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا ادامه داد: این همایش در دوازدهمین روز از ماه محرم و با همکاری کمیسیون بانوان فرمانداری شهرستان، حوزه علمیه خواهران و پایگاه بسیج خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی در ادامه گفت: همچنین در این مراسم که در جوار حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) برگزار شد از خانواده شهید محمد مرادی اولین شهید مدافع حرم حضرت زینب کبری(س) شهرستان شهرضا تجلیل به عمل آمد.

 تجدید میثاق بانوان کاشانی با حضرت زینب کبری(س)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: تجمع بزرگ بانوان ولایی شهرستان کاشان در قالب همایش رهروان زینبی در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان امیر احمد(ع) کاشان برگزار شد.

بر اساس این گزارش ،گزارش  حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور تجمع بزرگ بانوان ولایی شهرستان کاشان با عنوان رهروان زینبی و با هدف تجدید میثاق با آرمان های حضرت زینب کبری(س) در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان امیر احمد(ع) کاشان برگزار شد.

وی در ادامه افزود:  در این تجمع بزرگ حجت الاسلام و المسلمین علی سر لک با بیان اینکه با جنگ بیگانه نیستیم از اسارت حضرت زینب(س) به عنوان یکی از این نمونه ها نام برد و افزود: امام زمان(عج) می فرمایند، برای حضرت زینب شب و روز گریه می کنم و اگر گریه ام تمام شود خون گریه می کنم.
وی افزود: حادثه جنگ خیلی تلخ و سنگین است، از این جهت در روایت بیان شده است، اگر کسی خوب همسرداری کند همان ثوابی را به او می دهند که به یک مجاهد در جبهه داده می شود.

کارشناس مسائل دینی و خانواده ادامه داد: اگر زنی هویت همسر خود را در وجود خودش پرورش دهد و همسرداری خوبی را از خودش به نمایش بگذارد، درجاتی را که به مقرّبین درگاه خدا می‌دهند به او نیز خواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین سرلک افزود: اگر مشاهده می شود در برخی از خانواده ها دعوا، سردی، تلخی، کشمکش، بگو مگو و تندی وجود دارد، مطمئن باشید و شک نکنید به همان اندازه این خانواده زینبی و حسینی نیستند.

وی با اشاره به افزایش نرخ طلاق در برخی از شهرستانها، افزود: نفر اول هر خانواده ای باید زن و شوهر باشند و در خانواده ای که زن و شوهر نفر اول زندگی یکدیگر نیستند زمینه و راه را برای ورود شیطان و اختلاف و شکاف و درگیری بین زن و شوهر فراهم می شود و آنها را از عطر زینبی بودن و حسینی بودن محروم می کند.

کارشناس مسائل دینی و خانواده گفت: خانواده یعنی فرصت بندگی و خانواده ای که فرصت بندگی در آن فراهم باشد، مهم ترین دستاوردش آرامش است و در این خانواده عشق و محبت حرف اول را می زند.

حجت الاسلام و المسلمین سرلک با اشاره به ویژگیهای زن و شوهر قرآنی، گفت: امیرمومنان(ع) و فاطمه زهرا(س) زن و شوهر قرآنی هستند که امیرمومنان می فرماید، من هر موقع به چهره فاطمه نگاه می‌کنم همه غم و غصه هایم را فراموش می‌کنم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه گفت: نسب این امام زاده بزرگوار طبق عقیده بزرگان و معتمدین اهل محل به حضرت امام جواد (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده سلطان میراحمد در خیابان علوی واقع در شهر کاشان جنب خانه تاریخی طباطبائیها قرار دارد.

بازخوانی پیام عاشورا در تجمع بزرگ بانوان ولایی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: تجمع بزرگ رهروان زینبی در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان شهرستان خمینی شهر برپا شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: همزمان با سراسر تجمع بزرگ رهروان زینبی با حضور گسترده بانوان ولایی شهرستان خمینی در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان خمینی شهر برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این همایش بزرگ همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر امامزاده سید ابوالحسن(ع) و امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر در دوازدهمین روز از ماه محرم برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر در ادامه تصریح کرد: این تجمع بزرگ با هدف بازخوانی رشادت های پیام آور قیام عاشورا حضرت زینب کبری(س) و با رویکرد ترویج زندگی به سبک اسلامی برگزار شد و در پایان نیز توسط بانوان ولایی میثاق نامه رهروان زینبی را امضا کردند که این میثاق نامه در راستای تجدید میثاق با آرمان های این بانوای بزرگ اسلام نگاشته شده بود.

حضور ۵۰ هزار نفر عزادار حسینی در بقاع متبرکه شهرستان فریدن

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: با اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول ماه محرم ۵۰ هزار نفر عزادار حسینی از ویژه برنامه های برگزار شده در بقاع متبرکه شهرستان فریدن بهرمند شدند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: طرح بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم در جوار حرم مطهر ۱۰ امامزاده عظیم الشان شهرستان های فریدن، چادگان، فریدونشهر و بوئین و میاندشت اجرا شد.

وی در ادامه افزود: اجرای این طرح با برنامه هایی همچون؛ لبیک یا حسین(ع)، احلی من العسل(همایش نوجوانان حسینی)، برنامه های عزاداری روز تاسوعا و عاشورا و همچنین رهروان زینبی همراه بود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در ادامه گفت: که با اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول ماه محرم ۵۰ هزار نفر عزادار حسینی از ویژه برنامه های برگزار شده در بقاع متبرکه شهرستان فریدن بهرمند شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی ادامه داد: در همین راستا نیز مبلغ ۵۰ میلیون ریال از محل موقوفات منطبق با ایام عزاداری ابا عبدا… الحسین(ع) در جهت اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش توسط اداره اوقاف و امور خیریه هزینه شده است و ۱۰۰ میلیون ریال نیز کمک های غیر نقدی خیرین نیکوکار در این ایام جهت برگزاری این طرح در جوار بقاع متبرکه شهرستان فریدن هزینه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا