پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

وقوع سه سرقت نافرجام از طلافروشی های اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از  مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ” ستار خسروی” با اشاره به نقش متصدیان واحدهای صنفی در پیشگیری از وقوع سرقت گفت: اگر فردی برای افزایش ایمنی واحد صنفی خود هزینه کند مسلماً راه برای وقوع سرقت توسط حرفه ای ترین سارقان نیز گرفته می شود چه برسد به اینکه سارقان خرد، معتاد و عادی که بیشترین سارقان را نیز تشکیل می دهند بتوانند به مغازه آنها دستبرد بزنند.

وی از وقوع سه فقره سرقت نافرجام از طلافروشی طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: سارقان این سرقت ها پس از شناسایی و دستگیری در اعترافات خود عنوان کردند به دلیل اینکه مغازه ها دارای شیشه های ضد ضربه و درب های ضد سرقت بودند نتوانستیم کاری از پیش ببریم و به ناچار از صحنه فرار کردیم.

این مقام مسئول عنوان داشت: گشت های ویژه در مقابل واحدهای صنفی طلافروشی مرتب به گشت زنی می پردازند و دوربین های مداربسته نیز در این محدوده ها نصب هستند و به حمد اله تا کنون با هیچگونه مورد خاصی که امنیت این محل ها را مخدوش کند روبرو نبودیم.

سرهنگ خسروی افزود: با این وجود باز به متصدیان این واحدها توصیه می کنیم که از تجهیزات ایمنی مانند دزدگیر، آژیر خطر، شیشه های ضد ضربه ، درهای ضد سرقت، دوربین های مداربسته و … استفاده کنند.

وی با اشاره به تعیین ساعت خاموشی برای طلافروشی ها عنوان داشت: این موضوع فقط به خاطر امنیت بیشتر خود طلافروش ها است چرا که باز بودن این مکان ها در ساعات پایانی و خلوت شب برای آنها خطرآفرین خواهد بود و زمینه وسوسه شدن سارقان برای سرقت از آنان را بیشتر می کند.

رئیس پلیس آگاهی استان به استفاده از نگهبان محله تحت پوشش شرکت های انتظام توصیه کرد و اظهار داشت: پلیس سعی می کند همیشه و در همه جا حضور داشته باشد اما به هر حال به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد نمی تواند برای هر مغازه یا هر مجتمع یک مامور قرار دهد بنابر این مجتمع های تجاری،مسکونی و حتی متصدیان واحدهای صنفی باپرداخت مبلغ ناچیزی می توانند نگهبانان محله را از شرکت های انتظام به استخدام خود در آورند.

سرهنگ خسروی با اشاره به مزیت های استفاده از نگهبان محله آن را نمادی از مشارکت عمومی در امنیت جامعه برشمرد و اظهار داشت: این نگهبانان تحت نظارت پلیس پیشگیری ناجا بوده و آموزش های لازم را فرا گرفته اند و با پلیس در زمینه کشف، پیشگیری از سرقت و دستگیری سارقان و خلافکاران همکاری می کنند و توصیه ما این است که فقط از این شرکت ها اقدام به استخدام نگهبان کرده و از بکارگیری افراد غیر وارد و نامطمئن از شرکت های دیگر خودداری نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا