پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کاهش آمار پرونده های رسیدگی به قصور پزشکی تاافزایش پرونده های نزاع دراصفهان

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی  استان اصفهان در شش ماهه اول سال ۱۳۹۵ تعداد پرونده های به نتیجه رسیده در کمیسیونهای پزشکی قانونی استان۶۳۵ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل   (۵۴۳مورد) معادل۱۷درصد افزایش داشته است.

گفتنی است  از کل پرونده های به نتیجه رسیده دراین مدت ، ۴۱۵مورد مرتبط با رسیدگی به پرونده های  پزشکی قانونی  ،۱۵۶ مورد  پرونده های مرتبط باموضوعات روانپزشکی  قانونی بوده است. تعداد پرونده های رسیدگی به قصور پزشکی در ۶ ماهه اول امسال ۶۴ پرونده بوده است که در۵۲ پرونده پزشک تبرئه و در ۱۲ پرونده برای کادر درمان قصور تشخیص داده شده است.بیشترین پرونده های مطروحه در موضوعات قصور پزشکی به ترتیب در رشته های جراحی زنان زایمان و نازائی، جراحی عمومی و پرستاری بوده است. لازم به ذکر است پرونده های مرتبط با قصور پزشکی درمقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۲۸درصد کاهش داشته است .

 کاهش آمار غرق شدگی در شش ماهه اول سال ۱۳۹۵    

بر اساس این گزارش ،در شش ماهه اول سال ۱۳۹۵تعداد ۲۱ مورد فوتی (۲۰ مرد و ۱زن ) به دلیل برق گرفتگی به مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع گردیده است.

 لازم به ذکراست مرگ ناشی از برق گرفتگی در شش ماهه اول سال ۱۳۹۵ نسبت به  مدت مشابه سال قبل  که ۲۱ نفر (یک زن و ۲۰مرد) بوده تغییری نداشته است.

 همچنین  در این مدت  آمار فوت شدگان   ناشی از غرق شدگی تعداد۳۱ مورد فوتی( ۲۸مرد و۳ زن) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۶نفر (۲زن و ۳۴مرد) بوده کاهش داشته است.
در شهریور ماه سال جاری ۷ نفر بدنبال غرق شدگی جان خود را ازدست داده اند که نسبت به شهریور ماه سال گذشته که ۱۱ نفر بوده اند کاهش  داشته است.
آمار تلفات غرق‌شدگی در طی پنج ماهه امسال در کانال ها ۳ ، دریاچه مصنوعی و سد ۳، دریاچه طبیعی ۱، استخر۱،چاه ۳ ، رودخانه ۹ و سایر مکانها ۱۱ نفر بوده است.

افزایش آمار   مراجعین  به دلیل نزاع درشش ماهه اول سال ۱۳۹۵

درشش ماهه اول سال ۹۵ تعداد ۲۳ هزار  و ۲۵ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان  مراجعه کردند.این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۳ دهم درصد افزایش یافته است . این در حالی است مراجعین به دلیل نزاع ۲۸٫۷درصد از حجم مراجعین به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می دهند.

بر اساس این گزارش ،از کل مراجعین نزاع تعداد ۷ هزار  و ۴۴۴ نفر زن و  ۱۵ هزار و ۵۸۱ نفر مرد بوده اند.

ضمنا در  مدت مشابه سال قبل  تعداد ۲۲هزار و ۹۵۰ نفر به دلیل نزاع  به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که ۷ هزار  و ۳۹۷ نفر  زن و  ۱۵ هزار و ۵۵۳ نفر مرد بوده اند.

درشهریور ماه سال جاری نیز ۳ هزار و ۷۱۳ نفر (۱۰۷۹ زن و ۲۶۳۴ مرد) به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه که نسبت به شهریور ماه سال گذشته(۳۷۹۱ نفر شامل۱۳۲۰ زن و ۲۴۷۱ مرد) حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

لازم به ذکر است بیشترین مراجعین نزاع مربوط به شهرستانهای اصفهان ، خمینی شهر، کاشان و نجف آباد می باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا