پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

هفدهمین مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت – ابوظبی۲۰۱۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حمیدرضا ثابت نژاد معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت این سازمان در این خصوص بیان داشت: هفدهمین مسابقات ملی مهارت از تاریخ ۲ تا ۵  آبان ماه سال جاری در ۲۹ رشته مهارتی برگزار می شود.

وی اعلام کرد: در این مرحله از مسابقات ملی مهارت۴۹۲ نفر از جوانان ماهر، شامل:۴۳۱ نفر مرد و ۶۱ نفر زن با یکدیگر به رقابت می پردازند.

ثابت نژاد تصریح کرد:هفدمین مسابقات ملی مهارت در رشته های آکواترون‍‍یک، الکترونیک، تأسیسات الکتریکی، تبرید و تهویه،تراشCNC  ،رباتیک،طراحی و توسعه وب،طراحی مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات –راهکارهاینرمافزاریبرایتجارت،فناوری طراحی گرافیک، فرز CNC     ، فناوری مد ( خیاطی) ،کاشیکاری دیوار و کف،کابینت سازی چوبی، لوله کشی و گرمایشی ، مکاترونیک،فناوری خودرو،صافکاری خودرو ،  نقاشی خودرو،اتصالات چوبی،صنایع غذایی (قنادی – آشپزی)،آجرچینی،طراحی فضای سبز،جوشکاری ،جواهرسازی،فناوری اطلاعات- مدیریت سیستم های تحت شبکه، ساخت و تولید و کنترل صنعتی برگزار می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت این سازمان بیان داشت: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت های حرفه ای کشور تا سطح مهارت های جهانی ، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه ای، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه­ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت­ها و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب و … از جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.

بنا براین گزارش در حاشیه هفدهمین مسابقات ملی مهارت نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه ای و گذرهای مهارتی برپا می شود که بازدید از مسابقات و گذرهای مهارتی  برای عموم آزاد است.

این گزارش می افزاید: هفدهمین مسابقات ملی مهارت؛ در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای، مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای خودرو ۹ دی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای  استان البرز(مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهیدخدایی) و مرکز آموزش  فنی و حرفه ای شماره سه شهید رهبری برگزار می شود.

شایان ذکر است: مسابقات ملی مهارت هرسال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با حضور استعدادهای برتر مهارتی که عمدتا جوانان زیر ۲۱سال هستند، برگزار و هر ۲سال یکبار برگزیدگان مسابقات ملی به مسابقات جهانی اعزام می شوند.

تاکنون ۱۶دوره مسابقات ملی مهارت درکشور برگزار شده و در سال جاری نیز هفدهمین مسابقات ملی مهارت از ۲ تا ۵ آبان ماه برگزار می شود. برگزیدگان نهایی شانزدهمین و هفدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی در رشته های منتخب به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۷ در کشور امارات متحده عربی برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا