پیشخوانتیتر دوعناوین اخبار

میزان مشارکت درسرشماری اینترنتی به هفت میلیون و۲۵۰ هزار خانوار رسید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،«امیدعلی پارسا» گفت: بر این اساس تاکنون ۲۸٫۵ درصد خانوارها و ٣٠ درصد جمعیت در سرشماری اینترنتی مشارکت کرده اند.

وی بیان کرد: ششمین مرحله از قرعه کشی میان ثبت نام کنندگان در سرشماری اینترنتی روز گذشته انجام شد و به یکصد نفر از هموطنان برنده، از طریق سامانه ۳۰۰۰۰۰ اطلاع رسانی شد.
یکهزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، با قرعه کشی از جایزه ۱۰ میلیون ریالی برخوردار می شوند.
همچنین ۵۰۰ جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.
همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از ۲ گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.
رییس مرکز آمار ایران در این زمینه گفت: بر اساس هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اپراتورهای تلفن همراه ثبت نام در سامانه سرشماری از طریق تلفن همراه رایگان است.
وی افزود: افرادی که هنوز به طور اینترنتی در هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن ثبت نام نکرده اند، می توانند هرچه زودتر برای این امر اقدام کنند و ثبت نام خود را به ساعت های روز آخر که فرداست، نیندازند.
مهلت ثبت نام اینترنتی تا ۲۷ مهرماه تمدید شده و پس از آن سرشماری حضوری از ۲۸ مهرماه به مدت یک ماه در سراسر کشور به اجرا گذاشته می شود.
به گزارش ایرنا، چنانچه ۳۵ درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.
بنابراین مرکز آمار ایران ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و ۸۸۱ هزار خانوار را هدف گذاری کرده و سهم هر استان نیز تعیین شده است.
برابر اطلاعات منتشر شده تا دیروز ۲۰٫۵ درصد خانوارهای ایرانی و ۲۱٫۵ درصد جمعیت کشور در سرشماری اینترنتی شرکت کرده بودند.
شمار ثبت نام کنندگان تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه (دیروز) به ۶ میلیون و ۲۱۰هزار خانوار رسیده بود که ۲۱ میلیون نفر جمعیت کشور را در بر می گرفت.
سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن قرار بود تا ۲۴ مهرماه ادامه داشته باشد، این مهلت تا فردا (بیست و هفتم مهرماه) تمدید شد.
بر اساس برنامه ریزی مرکز آمار ایران، از ۲۸ مهر تا ۲۸ آبان ماه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با استفاده از تبلت انجام می شود.
مرکز آمار ایران اعلام کرده است خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به درب منزل آن را ارایه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.
خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت کنند.
بر اساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال ۱۳۹۶ منتشر می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا